anna78

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Anna L - 14 september 2009 17:16

Kollar på Saltön säsong två idag Skrattande det är så bra!


Ebba är snorig och ser lite hängig ut på ögonen men jag kan inte ta febern på henne för termometern behöver nytt batteri (fast vi har ju två gamla termometrar, hade gömt det), David har varit hemma från skolan idag för han har ont i halsen och är lite hängig, hans mamma sa att han sov väldigt mycket igår (han kom till oss idag)


Mira har varit hos skolsköterska idag på hälsokontroll och hon vart godkänd :D allt var bara bra, brukar ta fram min, Ebbas och Miras journal och jämföra, kul att se.



Av Anna L - 14 september 2009 11:38

I brist på fantasi och ork så vart det hämtmat till lunch idag (lyx) Magnus åt kebabtallrik och jag åt en pizza, tyvärr så har pizzerian skaffat en ny sorts ost som de har på pizorna och den är inte god Rynkar på näsan så nästa gång får vi prova någon av de andra 4 pizzeriorna.


Jag lá mig i sängen tidigare för att kolla lite på nyhetsmorgon och efter 10 men tvärsomnade och vaknade när det jag ville se var slut. Hade tänkt att kolla på när Bingo och Tomas Bodström var gäster och skulle prata om barnuppfostran men missade allt Gråter


Idag kom skolkorten Skrattande, sååå roligt med dem varje år tycker jag men skolkatalogen var inte med och det är väl den som Mira och Ebba väntar mest på kan jag tro.


Nu är jag i alla fall äckligt mätt och ska vila en stund.

Av Anna L - 14 september 2009 08:20

Jag är hemma idag med, känner mig mindre snorig men fortfarande lika orkeslös och blir helt svettig av att bara röra mig - inte roligt alls!

Jag chattade med en sköterska från mitt jobb imorse (ibland är det bra att jobba på sjukhus) och hon tyckte inte att det var konstigt att jag fortfarande var så hängig efter så många dagar , känns skönt att höra eftersom att det går "svinis" "baconsjukan""grisen" eller vad den nu kallas, jag vet ju inte om det är det jag har men hon sa att en vecka är man dålig av bara en vanlig förkylning så nu bestämmer jag att jag har en vanlig förkylning :D


Magnus jobbar hemma idag, känns skönt att ha honom hemma när man inte är pigg det blir som en extra trygghet så att det som hände i torsdags inte händer igen - att jag glömde bort att möta Ebba efter skolan eftersom att jag somnade (en stor tagg i mammahjärtat) men hon var lika glad för det.





Av Anna L - 14 september 2009 07:43

Jag hade sett fram emot Kommissaren och havet hela veckan och igår var det dags :D hade läst lite i tidningen att det var några tyska skådisar med som var dubbade till svenska men tänkte att det gör väl ingenting men..........för det första så kändes det som att varenda kotte var dubbad för munnarna hängde inte med alls och att komissarien Robert Andersson (som har huvudrollen kan man säga) också var tysk var lite jobbigt och varför heter han inte Knutas som i böckerna ??????

Skulle kunna rada upp massor som var dubbade men det är ingen vits men när det är dubbat så blir det så töntigt för de sitter och läser från ett papper så det blir ingen inlevelse alls i pratet.

Det är ju så många bra svenska skådisar med men jag irriterade mig bara på de dubbade tyskarna hela tiden!

Marie Jungstedt som skrivit böckerna måste vara grymt missnöjd med denna produktion.

 


Ovido - Quiz & Flashcards