anna78

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Anna L - 19 september 2009 11:48

Har lite svårt att komma igång idag, sitter och tittar på nyhetsmorgon just nu men jag har faktiskt tagit av sängkläderna och stoppat in dem i maskinen och hängt ut täcken och bäddmadrass i vår säng så lite nytta har jag gjort i alla fall, tyckte just att jag hörde att tvättmaskinen gått färdigt, dags att slänga in allt i torken :D

Börjar redan bli hungrig på lunch, idag står det korv med bröd på menyn Skrattande

Funderar på att kolla på Dirty dancing idag, såg att den gick på tv igår men missade den, har ju varit så mycket skriverier om den filmen pga Patrick swayze´s död i veckan så jag har blivit lite sugen på att se den för 543:e gången ;-) har sett den så många gånger så jag kan nog varenda replik utantill, vart ju sååååå kär i Patrick efter att ha sett filmen första gågen när jag var 10 år Kyss sen såg jag den en gång om dagen under väldigt lång tid och slutet såg jag nog minst 5 ggr varje tillfälle, spola titta, spola titta.


"Nobody put baby in the corner"



Av Anna L - 19 september 2009 10:11

Kom just på en sak som är glädjande, förra vintern så köpte mamma termobyxor till Mira och Ebba som var lite stora då så att de skulle kunna ha dem nu i vinter :D det kallar jag framförhållning!


Frukosten var inte så god, orkade inte anstränga mig alls så det vart varm oboy och mackor. inte min favorit direkt.


Just nu så håller Mira och Ebba på och jagar en tvestjärt på Ebbas rum, Ebba är livrädd för alla kryp och särskilt detta kryp som enligt henne hade "värsta grip klon i fram eller bak" den verkar i alla fall ha rymt nu så de har avbrutit jakten.

Jag var också rädd för tvestjärtar när jag var liten, hade hört att de kröp in i örat och byggde bo där - måste väl vara en myt.


Av Anna L - 19 september 2009 09:38

Just det! frukost var det, hade redan glömt Flört

Av Anna L - 19 september 2009 09:21

Nu börjar förkylningen ge med sig, kunde tom andas när jag vaknade imorse utan att jag måste fräsa och ta nässpray för att få luft :D

Ska alldeles strax växka familjen och duka fram frukost men jag ska njuta av tysnaden en liten stund till bara :D bara en liten!

Ska bli strålande solsken idag och 17 grader, kan bli riktigt skönt för nu när jag kollade så var det bara 5 grader, det är ju för sjutton lika kallt som på vintern! snart är det dags att ta fram vinterjckor, mössor och vantar........just det! Mira och Ebba måste ju ha nya i år eftersom att de var trånga redan i våras.........jobbigt! och dyrt eller jag såg att det fanns fina jackor för 3-400 kr på HM och det duger väl bra, de kan ju bara ha jackorna (förhoppningsvis) 2 vintrar sen har de vuxit ur dem och de nöts fruktansvärt mycket när de åker i backarna så det är sällan som Ebba har kunnat ärva efter Mira för de är ofta slita.

Och vinterskor var det också, usch! vill inte tänka mer på det nu :-(


Dags att duka fram frukost!

Ovido - Quiz & Flashcards