anna78

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna L - 31 oktober 2009 13:29

Filmen som jag och Mira tittade på igår var superbra! Johan Falk 2 så nu vill jag naturligtvis se trean men det är visst massa skräckfilmer på tv ikväll så den får vänta till någon annan dag, hörde också något om att Zlatan ska spela idag.

Det kommer att bli hämtmat till middag idag, pizza :D så skönt att veta redan nu att jag slipper laga mat idag yippiiiiieeeeee!

Är kattvakt den här helgen och det är sååååå mysigt att få gosa med katterna Sture och Fabian, ska nog ta med kameran ikväll och fota de små hårbollarna :D saknar fortfarande Bruce oerhört mycket fortfarande fast det är ett år sedan som han dog, han är fortfarande bakgrundsbild på datorn och finns på fotografi på flera ställen i huset.


Idag är sen sån dag när jag lätt skulle kunna skrämma barnen som kommer och ringer på dörren för att göra bus eller godis? utan att klä ut mig, har på mig ett par gamla mysbyxor med gigantiska knän på och en sladdrig t-shirt och till det flottigt hår som står åt alla håll och naturligtvis oplockade ögonbryn så jag kan nog lätt förväxlas med en häxa  moaaaahhh ;-)

Av Anna L - 31 oktober 2009 13:26

Jag ska ta svininfluensavaccinet nästa vecka på jobbet och visst är jag lite nervös eftersom att så många får biverkningar, alltså inga farliga biverkningar utan feber, förkylning och ont..........det här klippet sprids nu på nätet........vi får se om 10 dagar då


Av Anna L - 30 oktober 2009 19:52

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på en film, har hyrt Johan Falk 2.

 

Av Anna L - 30 oktober 2009 19:46

Ebba har precis kommit hem från halloween partyt hos sin kompis Elvira.

Det var fullt med gravstenar och ljus i trädgården och pumpor och spindelnät inne i huset, måste säga att A-S (mamman) hade fixat ett riktigt bra och läskigt party, Ebba var hes när jag hämtade henne för hon hade skrikit när hon blev rädd sa hon.

 

Av Anna L - 30 oktober 2009 13:33

Fredag igen, denna mest underbara dag på veckan :D hela helgen framför sig!

Ska genast börja göra sånt som jag tycker är kul :D jag ska putsa fönster, det är bäst att passa på nu så länge som det är plus grader ute.

Ja är såååå sugen på att börja julpybta i fönstren men det är ju en hel månad kvar så jag får nog hålla mig lite till, var in på Rusta en dag i veckan och de hade alldeles fullt med fina julsaker :D

Vi har i alla fall handlat några julklappar nu men det är mycket kvar men vi har börjat i alla fall :D

Putsa fönster var det ja´


Av Anna L - 29 oktober 2009 16:12

Nu är det redan torsdag och höstlovet är snart slut :-( Barnen har i alla fall tyckt att det var skönt med sovmorgonar och slappande om dagarna.


På jobbet idag så skulle vi få svininfluensavaccin men jag är lite snoris så sköterskan ville inte ge mig någon spruta för man kan bli väldigt dålig då så jag får vänta med att ta mitt vaccin till nästa vecka.

Fler som redan har tagit vaccinet på mitt jobb har blivit sjuka med feber och värk i kroppen men det går över fort igen så det är väl ganska lindriga biverkningar och det är ju även många som inte fått några biverkningar och jag har tänkt att ansluta mig till dem när jag tar sprutan :D

Håller på och lagar korvstroganoff och ris till middag och falukorv är nog det äckligaste jag vet så jag ska äta rester från igår istället :D ingen bra förebild för barnen (jag vet) men jag kan verkligen inte äta falukorv det bara växer i munnen.


Nu låter det som att Mira och Ebba håller på och slår ihjäl varandra i köket så jag får väl rycka in och sära på dem.


Av Anna L - 25 oktober 2009 09:18

Det gick inte att somna om igen för Ebba var också vaken och hon hade inte alls lust att vila eller sova så nu har jag suttit och surfat och vikt en massa tvätt.

Mira och Magnus sover fortfarande men jag ska nog väcka dem snart och göra frukost, det börjar kurra i magen.


Söndag känns inte lika jobbigt den här veckan för jag har semester imorgon :D barnen har höstlov från skolan så Magnus och jag ska vara lite lediga den här veckan så att Ebba slipper vara på fritids varje dag på lovet.


Det känns redan som en seg-dag idag, det regnar och är ruskigt ute så jag har ingen lust alls att gå utanför dörren utan ska nog sätta på en bra film och ligga i soffan och glo :D  kanske ska se en Irene Huss film.


Nu, dags för frukost!


Av Anna L - 25 oktober 2009 07:38

Jag hade visst glömt att ställa om klockan igår, jag brukar alltid göra det innan jag går och lägger mig så att det ska vara klart när vi vaknar men nu har jag tassat runt i huset nu istället och ställt om alla (tror jag) klockor och samtidigt så undrade jag - vad sjutton gör jag uppe en söndag morgon klockan 07.30 så jag ska nog gå och lägga mig en stund igen och försöka somna om eller läsa lite :D

Skapa flashcards