anna78

Alla inlägg under december 2008

Av Anna L - 31 december 2008 12:33

Nu ska jag åka och köpa halstabletter till Ebba, det är lik bra att göra det nu eftersom att jag inte vet hur länge affärerna har öppet idag och jag vill inte att hon ska ha ont - halstabletterna lenar i alla fall lite.


Vill också önska alla mina blogg-kompisar

 Gott nytt år!

Av Anna L - 31 december 2008 12:05

Nu har vi precis ätit lunch, hemmagjorda hamburgare - det var gott.

Det är en sak som oroar mig bara, Ebba ville inte äta (och det är inte likt henne) och när vi erbjöd kaka eller glass så ville hon inte heller ha......hon klagar över att hon har ont i halsen, hoppas att hon inte blir sjuk, fast om hon blir sjuk så är jag glad om det är halsont och inte magsjuka för det verkar gå just nu.


Snart skall jag förbereda hummern och skagenröran som vi ska äta ikväll.

Nu ska vi först slappa lite i soffan och kolla på längdskidor, Mira och Ebba sitter och leker med barbie på Ebbas rum. Senare idag så ska vi spela ett spel som Ebba fick i julklapp, det heter filmspelet och är ett brädspel med en tillhörande dvd där man ska känna igen Astrid Lindgren filmer - det ska bli väldigt roligt, man ska vara i lag och det kommer att bli jag och Ebba mot Mira och Magnus (jag tror att vi kommer att vinna;))

Av Anna L - 31 december 2008 00:49

Barnen har gått och lagt sig och Magnus ligger här i soffan bredvid mig och sover, det är nog dags att väcka honom och skicka honom i säng ;-) jag ska också gå och sova nu så jag vaknar pigg på nyårsafton.


Natti natti

Av Anna L - 30 december 2008 20:20

Magnus kom hem med en blu-ray spelare idag som vi naturligtvis ville testa, han fick med två filmer , I´m legend och oceans thirteen - vi har kollat på I´m legend med will Smith (fast jag har sett den förut) det är en riktigt bra film, sååå sorglig.

Av Anna L - 30 december 2008 19:59

Jag har fått en utmaning av Stort och smått!


Mina 6 favoritprogram:  (får jag bara välja 6st)

  • Vänner
  • Let´s dance
  • Desperate housewives
  • Stjärnor på slottet
  • Design Simon och Tomas
  • Nytt läge

 6 saker jag gjorde igår:

  • Åt mat
  • Tittade på tv
  • Dammsög
  • Körde bil
  • Noppade ögonbrynen
  • Somnade i soffan

6 favoritrestauranger:

  • Ett glas
  • Träffen
  • Mongolian
  • Fortune house
  • Pizzeria Esplanaden
  • Kebab house

6 saker på min önskelista:

  • Nytt kök
  • Ny bil
  • En kofta från HM
  • En klänning från Lindex
  • Bli ekonomiskt oberoende
  • Att min familj och jag själv får vara friska och lyckliga!

6 personer jag utmanar:

Katarina, Åke, Mj, Susanne, Hannah, Yvonne


Av Anna L - 30 december 2008 15:59

Hittade den här listan hos Hannah och eftersom jag gillar listor så kopierade jag den =0)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Nej, det tror jag inte

2. Höll du några av dina nyårslöften?

 Nja

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Japp, Johanna fick Isak

4. Dog någon som stod dig nära?

Ja min farfar och min katt Bruce

5. Vilka länder besökte du?

 Bara Sveriges 

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

 Pengar ;-)

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

 29 juli då jag fyllde 30

8. Vad var din största framgång 2008?

 Fick nytt jobb

9. Största misstaget?

 Vet inteom jag gjorde något eller det gjorde jag säkert 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

 Inte något allvarligt i alla fall (vågar jag skriva det med en dag kvar på 2008)

11. Bästa köpet?

 Nya soffor

12. Vad spenderade du mest pengar på?

 Sofforna

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

 Mina barn

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

 Takida - Curly Sue, Carina Berg sången med Björn Gustavsson, alone med EMD

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

 Ledsnare

16. Vad önskar du att du gjort mer?

 Tränat, hållit kontakten bättre med mina gamla jobbarkompisar

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

 Ätit ;-)

18. Hur tillbringar du nyår?

Med min familj

19. Blev du kär i år?

 Nej, jag vart kär 1997 och har varit det sedan dess

20. Favoritprogram på TV?

Anna Pihl, Men in trees, Desperate housewives, Design Simon och Tomas, Let´s dance, jag kan hålla på hur länge som helst - jag älskar att se på tv!

21. Bästa boken du läste?

 En plats i solen av Liza Marklund

22. Största musikaliska upptäckten?

Miras fiolspel

23. Något du önskade dig och fick?

En Philips wakeup light

24. Något du önskade dig men inte fick?

Nytt golv i köket

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

 Åt smörgåstårta och firade med släkt och vänner

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej det tror jag inte (lottovinst ;-))

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Min stil!

28. Vad fick dig att må bra?

 Att mina barn mår bra och att jag fick ett nytt jobb.

29. Vem saknade du?

 Sussi min gamla jobbarkompis

30. De bästa nya människorna du träffade år 2008?

Mina nya jobbarkompisar, särskilt Sanna, Lena och Anne.


Av Anna L - 30 december 2008 13:19

Idag har Mira och Ebba suttit och tittat på Harry Potter och fenixordern (tror jag att den heter) och så har vi ätit plättar till lunch, de vart överlyckliga när jag frågade om de ville ha plättar för jag gör inte det så ofta, det är lättare att göra pannkakor tycker jag.


Idag så läste jag om vilka somska vara med i nya Let´s dance som börjar snart (det ska bli sååå roligt, jag älskar den serien) och jag kände inte ens igen alla "kändisar" som ska vara med men det spelar ingen roll, jag kommer att heja på Daniel och Magdalena (tror jag). Både jag och Mira längtar tills let´s dance börjar igen men Magnus är nog inte särskilt road över dessa fredagar framöver.


Nu har jag varit och handlat hummer och Pommac skumpa :-) tills imorgon mmmums det ska bli gott med hummer och så tror jag att det kommer att bli smördegsinbakad kyckling med vitlöksost på menyn - det är gott!


Jag har lånat Björn Gustavsson filmen av David som han fick i julklapp hos sin mamma.Jag tror att jag ska sätta på den snart (haha vad snuskigt det lät jag menar naturligtvis att jag ska titta på filmen)



Av Anna L - 29 december 2008 07:03

Idag började Magnus jobba igen vilket betyder att klockan ringde klockan 05:15 och jag kunde inte somna om igen......suck! så nu känns det redan som jag har varit vaken väldigt länge.

Det var i alla fall roligt att testa min nya Philips wake up light imorse (det är nämligen jag som ställer klockan och så puttar jag lite på Magnus när han ska gå upp och sen brukar jag somna om igen) lampan lös baralite svagt för jag ställde in den på ljusstyrka 5 eftersom att jag är så lättväckt.

Idag ska jag och Mira och Ebba åka till soptippen och kasta massor med kartonger och papper efter julafton, skönt att bli av med skräpet! annars ska vi bara slappa och njuta av att vara lediga =)

Ovido - Quiz & Flashcards