anna78

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna L - 29 augusti 2009 17:43

Nu ska jag iväg på tjejkväll hos Hélène!

Ska bli kul att träffa alla igen :D

Av Anna L - 29 augusti 2009 15:12

Mira och jag drog en snabbis till Täby centrum idag, Magnus och Ebba stannade hemma för vi hade en kompis till Magnus på besök. Jag hade sett  ett par gardiner på nätet som fanns på Indiska så jag ringde och bad dem lägga undan ett par till mig så planerna var att vi bara skulle springa in på indiska och köpa gardinerna och sen åka hem igen men när vi kom till Indiska så såg gardinerna ut som skit i verkligheten :-( de var såååå fina på bild så jag köpte dem inte utan vi gick en sväng på Gina och köpte en tröja och på HM och köpte tights och tunika till Ebba och en parfym till mira, sen åkte vi hem.

Det var kändistätt i TC i dag vi såg Charlotte Perelli flera gånger och hennes syster Kina (hennes blogg följer jag) jäklar vad snygga de var! och så upträdde Mojje för alla barn :D både Mira och jag blir lika upphetsade och glada när vi ser kändisar :D Mira fotade lite med mobilen men det blev inte bra.

Är bjuden på tjejträff ikväll och just nu så har jag ingen lust alls med det, har ont i halsen och ryggen och känner att det vore mycket härligare och ligga i soffan och fisa ikväll ;-) 

Av Anna L - 29 augusti 2009 07:22

Vaknade redan klockan 7 idag när jag är ledig........det gick inte att somna om, typiskt! känner mig förkyld, täppt i näsan och det sticker lite i halsen :-( tog just c-vitamin piller för att kurera mig.

Det är väl bara att ta tag i dagens sysslor så är det gjort :D fast undra hur jag ska få loss lakanen i sängen (ska bädda rent) när Magnus fortfarande sover hmmm, det tål att funderas på.

Känns riktigt höstigt nu, regnar idag igen, disigt och grått men det kanske skiner upp på dagen, ska i alla fall kasta en del uteblommor idag, de är inte fina längre när de inte får någon sol.

Av Anna L - 28 augusti 2009 18:00

jihoooo, nu är det helg eller det vart det för några timmar sen men nu har jag ätit middag och är nöjd och belåten :D

Magnus och Mira är ute i skogen och jag och Ebba är bara här hemma och gör ingenting.


Åt kebabtallrik till lunch idag på jobbet, inte ens en hel men jag blev så mätt så jag hade matkoma resten av dagen och kände mig väldigt uppblåst och mätt  men middagen gick ner ändå :-)

SP och jag åkte och köpte en DVD efter lunchen (istället för promenad) det vart Män som hatar kvinnor, har ju sett den förut men det ska bli kul att se den igen (utan att sitta och skämmas över att ha kastat popcorn på kvinnan framför ;-))


Tralla la la la, vet inte vad jag ska skriva........


Av Anna L - 28 augusti 2009 06:20

Så är det äntligen fredag igen :D denna härliga och underbara sista arbetsdag på veckan.

Ska snart väcka mina små tjejer för att hjälpa dem att fixa håret till skolfotograferingen idag, Magnus är hemma men jag liter inte riktigt på hans färdigheter med att fixa hår ;-) hoppas att de ska ta kort ganska tidigt på dagen så de inte hinner spilla på sig på lunchen eller blöta ner sig ute eller nå´t.


Denna vecka har varit som en helt vanlig arbetsvecka fast med Ikea besök, storhandling.......ja det var nog det som var utöver det vanliga.

Jag åkte till Ikea för att handla saker till jobbet men jag hittade naturligtvis lite till vårat hem också :D fast inte så mycket, toaborstar, gardiner, en ram, lampskärmar och en väggdekoration till Mira - alltså inte så mycket ;-)

Storhandlingen skedde igår och var som vanligt jobbig som fan men otroligt skönt när den var färdig!


Mara har skrämt slag på mig en dag den här veckan.........jag gick till fritids för att hämta Ebba, Mira stannade hemma, när vi var påväg hem från fritids, jag och Ebba alltså så gick vi och pratade om vad hon gjort under dagen, vi gick ganska lugnt men helt plötsligt så hoppar Mira upp ur diket och jag blir så rädd så jag bara vrålar, skriker, ylar - eller vad jag ska kalla det, jag är ju så lättskrämd!

Mira tyckte att det var lite pinsamt att jag skrek så högt så hon sa "nu skyndar vi oss hem så ingen kommer och undrar vad som hänt" vi var ju liksom precis vid skolgården hahaha men roligt var det efteråt i alla fall :D

Av Anna L - 25 augusti 2009 18:21

Idag är det strålande väder :D nästan som sommar igen men man känner att det är kallare i luften men som sagt härligt ändå.

Har suttit med min svärmors man (plast svärfar kanske man kan säga) på jobbet idag eftersom att svärmor är krasslig och var hos läkaren så satt jag och höll honom sällskap en stund, hennes läkarbesök var planerat att ta en halvtimme med det tog dryga två timmar och då fick han i alla fall lite trevligt sällskap av mig ;-)


Ebba har precis kommit hem, hon har varit och lekt med Elvira, de hade haft väldigt roligt :D


Mira och jag har bakat pizza till middag som vart super duper god! vi hade på skinka, tomat, ost, lök, färska champinjoner, banan, curry - yummi!


Av Anna L - 23 augusti 2009 16:08

Städat kylen idag, diskat alla hyllor och torkat ur kylen så nu är den strålande ren :D enda problemet är att det är tomt med mat.

Rftersom städningen av kyl och frys var planerad så har jag inte handlat någon mat den senaste tiden utan vi har ätit det som finns (vi skulle klara oss någon vecka till med bara lite handling av mejeriprodukter) så det gapar ganska tomt, när David vaknade imorse (eller snarare idag) så ropade han "oj vad fattiga vi är, vi har inte ens mat hemma" haha, då stod det bara 3 liter mjölk, smör och ägg i kylen.

Jag lider lite av att våra fönster är så fruktansvärt skitiga men jag tänkte vänta några veckor till innan jag putsar för vintern så jag försöker ignorera ;-) det är svårt!

Nu ska jag röja efter middagen som bestod av potatis, köttbullar i brunsås, mormors lingonsylt och saltgurka, till efterrätt vart det blåbär och hallon paj med vaniljglass :D

Av Anna L - 23 augusti 2009 01:26

Nu är det dags för sängen, tittar nästan i kors (inte för att jag är full utan trött ;-))

Nya Wallander filmen var lika bra som de andra, Magnus tyckte nog inte det för han försvann ett par gånger, han har inget sinne för bra film ;-)

Oj! vad klockan är mycket.

Natti natti

Skapa flashcards