anna78

Alla inlägg under april 2009

Av Anna L - 30 april 2009 22:04

Nu är vi hemma igen från brasan, det var lite kallt att stå och vänta så länge på att de skulle tända brasan för oss vuxna, barnen de sprang runt hela tiden så de höll sig nog varma.

Kicken som är trummis i The Poodles var vid brasan som föräldravandrare idag (han är uppvuxen här och hans son bor här) och Mira och hennes kompis Julia tyckte att det var så roligt att se en "kändis" så Julias mamma fotade dem tillsammans med Kicken med min mobil (få se om jag kan ladda in den i datorn och om tjejerna tycker att det är ok att jag lägger ut den)

Eftersom Kicken är föräldravandrare så fick han lite att göra när vi skulle åka hem, en kille som såg ut att vara 11år var så full att han inte kunde stå upp låg på parkeringen när vi skulle åka hem så jag ringde en som var kvar vid brasan som gick och sa till K som sprang dit - tur att dessa föräldravandrare finns en sån här dag.

När vi åkte hem så åkte vi förbi ambulanser som stod en bit från vårt hus och en massa ungdommar runt omkring, Ebba tyckte att det vart lite otäckt så hon var glad att vara hemma igen (nu ligger hon i soffan och snarkar ;-))


Av Anna L - 30 april 2009 19:02

Nu ska snart jag, Mira och Ebba gå på brasa, hade jag inte haft barn så skulle jag aldrig gå på en sån tillställning.

Det brukar vara kallt och lerigt och lång väntan på att de ska tända den där jädra brasan men barnen skulle bli galna om vi inte gick dit.

Förr om åren så tyckte jag att det var roligt att glo på folk men det känns som att jag har fått nog av det med, det är ju samma folk varje år.

David sitter hemma vid datorn och det är i alla fall skönt, var lite ervös för att han skulle ut med några polare och supa eller nåt (kommer ju ihåg vad vi gjorde när jag var 17, inte jag alltså men alla andra ;-))

 Jocke är med en kompis, de kommer förmodligen att vara vid brasan då kan jag hålla lite koll på honom på avstånd ;-) kan ju inte gå fram och prata med honom för då är jag ju pinsam.


Brasdax!!!

Av Anna L - 30 april 2009 16:24

Torsdag, långhelg! känns väldigt skönt just nu :D

Av Anna L - 29 april 2009 20:23

Känner mig lite slö just nu, ligger i soffan och glor på Roomservice, E-type är det som designar idag och det blir inte riktigt i min smak kan jag säga.

Skulle behöva göra lite nytta i tvättstugan men orkar inte eller har ingen lust - jag vet inte vilket ;-) det går bra att kliva över tvätthögen på golvet en dag till och alla har kläder till imorgon :D får väl tvätta massor i helgen istället.

Åt köttbullar till middag (mamma scan) och jag får alltid halsbränna av dessa dumma bajsbullar (de luktar bajs när man öppnar förpackningen) så nu sitter jag och har en fruktansvärd halsbränna.

Har hört så himla många tips och råd med vad man ska göra för att bli av med halsbrännan men kommer inte ihåg några just nu - tugga på knäckebröd brukar hjälpa har jag för mig, hade mycket halsbränna när jag var gravid och då tuggade jag mycket hårt bröd (jag är INTE gravid nu, lika bra att skriva det har bara ätit köttbullar ;-)) 

Av Anna L - 29 april 2009 18:48

I lördags så kom min lillebror förbi med sin nyinköpta motorcykel :D riktigt häftig var den.

Fast som storasyster såfick jag en klump i magen, tänk om han ramlar eller krockar med den, han sitter ju inte så skyddad direkt men han lovade att köra försiktigt (så att jag skulle sluta tjata antar jag ;-))

Av Anna L - 28 april 2009 21:40

När Ebba och jag var ute på promend idag så berättade Ebba att hennes fröken hade sagt att de fick ta med vilken dricka de ville när de ska på utflykt nästa vecka, Ebbas citat: "hon sa verkligen vilken dricka man vill, då kan man ta med sig sprit! fast det gör inte vi va?"

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera när hon sa så, fick hålla mig för skratt! man kan ju undra vad barn får allt i från, vi kom i alla fall fram till att hon ska ha med sig saft och cola för det kunde vara bra med två flaskor när de ska vara borta så länge.

Av Anna L - 28 april 2009 20:48

Jag har hittat världens bästa brun utan sol!


 




Teracotta sunless gel från Guerlain, den kostar ganska mycket med den är riktigt bra!

Man kan se resultat efter bara en smörjning och "brännan" håller väldigt länge :)

Den luktar tom gott, annars så brukar ju bus ha en tendens att lukta väldigt illa.

Av Anna L - 28 april 2009 17:41

Har precis ätit mat, det vart potatisbullar och bacon sk. snabbmat etfersom att jag hade det lite körigt på eftermiddagen, jobba, åka hem, hämta Ebba på fritids, hade tid för att noppa ögonbrynen och sen hem och laga mat och då var det skönt att det gick fort :D

Det var såna där potatisbullar som ser ut som hockeypuckar som man kan köpa frysta i påse och bara värma i ugnen *me like* och baconen stekte jag i micron (de blir knaprigare då) alla barn åt och såg glada ut, grabbarna tog tom om så det var nog ganska uppskattat.

Nu ska jag dra med Ebba ut på en promenad, hon får cykla när jag går, då brukar hon tycka att det är roligt.

Skapa flashcards