anna78

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Tyska

Av Anna L - 14 september 2009 07:43

Jag hade sett fram emot Kommissaren och havet hela veckan och igår var det dags :D hade läst lite i tidningen att det var några tyska skådisar med som var dubbade till svenska men tänkte att det gör väl ingenting men..........för det första så kändes det som att varenda kotte var dubbad för munnarna hängde inte med alls och att komissarien Robert Andersson (som har huvudrollen kan man säga) också var tysk var lite jobbigt och varför heter han inte Knutas som i böckerna ??????

Skulle kunna rada upp massor som var dubbade men det är ingen vits men när det är dubbat så blir det så töntigt för de sitter och läser från ett papper så det blir ingen inlevelse alls i pratet.

Det är ju så många bra svenska skådisar med men jag irriterade mig bara på de dubbade tyskarna hela tiden!

Marie Jungstedt som skrivit böckerna måste vara grymt missnöjd med denna produktion.

 


 
 
Ingen bild

Tojan

14 september 2009 08:12

Skitfilm.

 
Nettis

Nettis

14 september 2009 09:05

Så det VAR dubbat!!! Jag irriterade mig på det genom hela jäkla filmen, haha!!! Jag blev grymt besviken!!! Och dubbningen var sååå dåligt gjord. Dom som har dom svenska rösterna har ju bara läst innantill... ingen känsla alls!!!
Och Inger som spelade pippi som liten... hon var verkligen inte bra i den rollen :( .
Japp, nog klagat om det... hihi ;) !

Ja det är säkert vanlig fast skitjobbig förkylning du har :( . Man kan bli sååå matt och orkeslös. Men hoppas att du snart mår bättre igen.

Va fint du har gjort det på din sida :) !!!
Krya-på-dig-kramen!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards