anna78

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Anna L - 16 september 2009 09:48

Var så orkeslös igår, vart svettig så fort jag bara rörde på mig så jag bestämde mig för att ringa doktorn.

Jag fick komma på em, började med att lämna blodprov och de kunde konstatera att jag inte hade svinis i alla fall men jag hade nog vanlig influensa men också bihåleinflammation och öroninflammation så jag fick penicillin  och kortison och doktorn tyckte inte alls att det var konstigt att jag känner mig så matt med tanke på de bakteriella inflammationerna jag hade.


När jag ringde för att boka tiden hos doktorn så sa jag att jag även ville ha en tid till David som bara får ondare och ondare i halsen, sköterskan frågade hur länge han varit sjuk och jag sa sen i söndags och då sa hon "vi vll inte ha ner honom hit! han kan ha svininfluensa och då smittar man mest de första sju dagarna"........hallå! ska sjukvårdspersonalen verkligen vara rädda för att träffa sjuka människor!!!!????!!!! hon sa att om han inte är bättre om ett par dagar så kunde han få komma ner.

Jag tycker att det är helt sjukt (Flört) att man inte ska få komma till doktorn om man har ont i halsen, det kan ju faktiskt vara vanlig halsfluss!

Är han sämre idag så åker jag dit med honom i alla fall, skiter i vad de säger, han har ju inte minsta symptom på influensa utan bara ont i halsen.


Efter läkarbesöket så var det bara att skynda vidare för det var föräldramöte i Ebbas klass igår, massa info (som man hört massor av gånger tidigare) inte ens hälften av klassens föräldrar var där så nu i efterhand så känner jag att jag också kunde stannat hemma.

Det diskuterades om hurvida barnen tvättar händerna och handspritens vara eller icke vara, vissa föräldrar vart upprörda när de fick höra att deras barn fått sprita händerna innan de bakar på fritids, de hade inga argument mer än att mitt barn ska inte sprita händerna, basta! tycker kanske att det var att överreagera lite men alla får ju tycka vad de vill.

Det kom även upp att varje gång det regnar så blir det en mörk fläck på väggen och det är ju inte bra om barnen sitter i ett rum med fuktskador som kan bli mögel! många har vänt sig till rektorn ang. detta men han säger att att det inte är några fuktskador utan fett från elledningarna ?????? som skulle bli större varje gång det regnar då eller??, känns inte så troligt och som tur var då så är en pappa elektriker så han började skruva ur eluttag och undersöka och han sa att det faktiskt var fett i väggen så då kom vi fram till att det bästa vore nog att få dit någon med fuktmätare och kolla ordentligt.

Nästa tisdag är det dags för föräldramöte i Miras klass, få se om det blir lika händelserikt ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards