anna78

Alla inlägg under september 2009

Av Anna L - 7 september 2009 08:56

Nu är barnen lämnade i skolan och jag har en sprängande huvudvärk, inte svininfluensan, inte svininfluensan! har precis tagit ipren så jag hoppas att det ska ge med sig.

Orkar inte skriva mer just nu, ska vila huvudet.

Av Anna L - 6 september 2009 23:01

Nu är det hög tid att gå och sova, känner mig sliten och trött så jag kommer nog att somna på två sekunder :D


Magnus och jag har suttit i flera timmar (känns det som i alla fall) och rensat svamp eftersom att Magnus hittade grymt mycket svamp när han var i skogen idag......synd bara att det är så tråkigt att rensa men det är ju så gott att äta så det är väl värt det ändå :D


Usch, läste nyss att det var ett mordförsök i vårt samhälle i natt, inte alls långt härifrån.

Det var en kille som försökte skjuta två andra men misslyckades tydligen - sååå otäckt att läsa sånt,bara att folk här i närheten har pistol  är läskigt tycker jag.


Sitter i Miras rum och bloggar just nu, hon sussar så sött i sin säng, tänk vad skönt det kan se ut när barn sover till skillnad från när jag sover med öppen mun och snarkar  ;-)


Natti natti

Av Anna L - 6 september 2009 19:32

Nu är nästan allt färdigt i hallen, bara lite målning av foder kvar :D det känns i hela kroppen att vi har "jobbat" med hallen i helgen, har träningsvärk i varenda muskel


 Här är i alla fall ett litet smakprov på hur det blev :D, det är svårt att fota i en så lite hall.


Av Anna L - 6 september 2009 12:36

Har precis rollat plankväggen för sista gången :D nu ska det bara torka så är det dags att sätta upp spegel och lampa igen.

Magnus är just nu ute i skogen och letar/plockar svamp, när han kommer tillb. så kan vi nog skruva upp allt.

Är riktigt nöjd med resultatet! lovar att bilder kommer :D

Av Anna L - 6 september 2009 12:31

Mira börjar bli oroväckande förkyld, hon nyser och snörvlar hela tiden och tidigare i veckan hade hon ont i halsen INTE SVININFLUENSAN!, INTE SVININFLUENSAN!, INTE INTE INTE, hoppas att det bara är en vanlig förkylning.

Jag har läst så mycket i tidningarna den senaste tiden som "svinis" så jag har blivit lite nojig tror jag, skulle helst av allt bara vilja låsa in min familj så att ingen blev smittad ;-) fast min morbror har ju redan haft "svinis" och han vart inte mer sjuk än vid en vanlig influensa så den behöver ju inte vara farlig.


Av Anna L - 6 september 2009 09:02

Hittade denna hos Nettis


Hur länge har du bloggat? Lite mer än ett år

Är det okej att skriva om allt? Så länge man inte skadar någon… Och kan stå för det man skriver.

Arbetar du? Ja

Med vad?  Kontorsassistent/sekreterare

Är det långt till jobbet? 2,3 mil

Hur bor du? I villa på landet (eller i en lite mindre stad hmmm ort ;-))

Hur många rum har du? 5 sovrum, kök, hall, vardagsrum och två badrum

Hur många bor där? Varannan vecka är vi 4 st annars 6 st

Städar du själv? Jajemensan!

Vilken hobby har du? Städa ;-)

Är du kreativ? Hoppas det

Passar du tider? Absolut!!! 

Sjunger du? Hellre än bra brukar man väl säga ;-)

Dansar du? Samma där

Vilket humör har du? Blandat

Har du djur? Nej

Gammalt eller Nytt? Nytt

Betalar du kontant/kort? Kort

Hur mycket shoppar du för? Så mycket som det bara går ;-)

Vad gör dig arg?  Pedofiler, ja dumma människor över huvud taget

Vad gör dig glad? Mina barn

Hur är du som vän? Bra hoppas jag

Vad tittar du på? Tv-serier :D

Ditt motto: Vad jobbigt det blev......jag kopierar Nettis: Följ ditt hjärta!


Av Anna L - 6 september 2009 08:50

Jag säger bara Zlatan! jösses viken bra match det var igår, Sverige var verkligen värda att vinna :D

När Zlatan gjorde mål i 93:e minuten så skrek både Magnus och jag av lycka och Ebba som låg och sov vart nog helt chockad för hon bara stirrade på oss  och såg rädd ut, stackars lilla barn.


Armen är lite  blåare idag och gör lite ondare och den mår väl inte bättre av att jag målade och höll på med plankväggen igår nästa hela dagen.

Vi är snart klara, skall lägga ut bilder sen när allt är färdigt, vi har fortfarande lite lister kvar och målning.


Har precis tagit ner köksgardinerna och ska börja putsa fönstret, bara köksfönsteret kommer att bli gjort idag, de andra får vänta en eller två veckor för jag orkar inte ta tag i det idag och så är det lite tidigt att putsa för vintern, det kommer väl att vara ruskväder som kommer att skita ner fönstren igen annars.



Av Anna L - 5 september 2009 09:12

Det har varit lite dåligt med bloggande denna vecka, kan bero på jobb, målning och trötthet.

Igår rollade jag väåggarna i hallen och Magnus och jag har hjälpts åt att måla plankor på kvällarna, nu på morgonen har jag målat den sista plankan :D å idag är det bara att börja spika upp dem.


Igår satt jag och ringde runt till olika elektriker för att kolla priser på element och montering, det börjar bli ruggigt om nätterna nu så snart är det dags att knäppa på elementen och vi har 3 st som inte fungerar alls, några till med lite halvtaskig termostat men de får vi byta vid senare tillfälle.


Har ganska ont i kroppen idag jag ramlade nämligen i vår trappa igår kväll, jag landade 10 trappsteg senare på armen - klantigt men jäklar vad ont det gjorde och armen är lite blå idag.

Ebba frågade mig imorse varför jag inte grinade när jag ramlade "det brukar jag göra sa hon"


Fotboll! ikväll gäller det, Sverige måste vinna (tror jag i alla fall) om de ska gå vidare eller......var det så, kommer inte ihåg men kul ska det bli att titta i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards