anna78

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Lunch

Av Anna L - 15 oktober 2008 13:57

Nu har vi avnjutit en supergod thailunch vid köksbordet ;-)

Mira och Ebba har precis kommit hem från skolan och sitter nu och äter mellis, de är alltid så hungriga när de kommer hem från skolan vid 13,30 och det kan jag förstå för de äter lumch i skolan vid 11,00 (ganska tidigt).

När Magnus och jag skulle hämta lunchen så tog vi en runda runt i byn med bilen och kollade priserna på alla 4 olika bensinstationer vi har, vi har alltid tankat på Hydro men igår fick vi ett brev där det stod att Hydro stänger inom kort så nu ska vi bestämma oss för en ny bensinstation där vi ska fixa ett tankkort och börja tanka på, OK, statoil eller shell lär det väl bli för det är de son kommer att finnas kvar där vi bor, det är en väldig djungel med olika erbjudanden på bensinrabatt och olika kortavgifter men jag tror att vi har bestämt oss.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 oktober 2008 15:44

Krya på er, era stackare. Vad bra att ni kan blogga mycket nu. ;-)

Vackra bilder!! Vilken svampbild! :-D Här nere är rosorna tokiga och förra veckan såg jag en fläder med några blomklasar. 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svärfar

15 oktober 2008 20:20

Många bäckar små blir till en stor å.

Tips: Shell av dessa tre som du skrev.
Motivering : många automatstationer med billigare soppa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards