anna78

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Anna L - 27 oktober 2008 20:48

Har precis kollat på Livet i Fagervik, jag tycker att den serien är riktigt bra och det är en av väldigt få serier som både Magnus och jag tycker om båda två.

Tidigare ikväll så bakade jag tekakor som vi ska äta till frukost imorgon, yummi!

Nu tänkte jag nog ta och titta lite på cityakuten sen är det sovdags för imorgon är det jobb igen.

Av Anna L - 27 oktober 2008 16:04

Ebba har under de tre senaste veckorna haft tandvärk lite till och från, hon hr haft ont längstbak i överkäken så jag trodde att det var en ny tand som var påväg, det finns ju något somkallas för sexårs tänder.

Den här helgen har hon haft ont varenda dag och i natt låg hon och gnydde för att hon hade så ont.

När jag väckte henne imorse så kändes det bra igen så jag lämnade henne på fritids och åkte till jobbet men vid 10 ungefär så ringde jag till tandläkaren och berättade hur Ebba har haft det med tandvärk tilloch från, Ebbas tandläkare Håkan var så snäll att han klämde in henne på sin rast idag så det var bara att kasta sig i bilen och gasa hem och hämta Ebba på fritids och åka till tandläkaren.

Väl där så konstaterade Håkan att en tand var helt trasig och att det var den som gjort ont och den måste bort.......jag tänkte att det kommer aldrig att gå, men han tog bedövningssprutan och vi fick vänta en stund och det som var värst tyckte Ebba var att hon började dreggla när bedövningen började verka, det vart till slut 6 bedövningssprutor (för att det var så inflammerat) och sen drog han tanden och Ebba sa inte ett ljud, hon var verkligen världens duktigaste unge!!!!!

Efter tandläkarbesöket var klart så åkte vi till leksaksaffären och köpte en filmtill Ebba, Kaspar i Nudådalen som hon ligger och tittar på nu.

Nu får det vara slut på elände tycker jag !

Ovido - Quiz & Flashcards