anna78

Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Anna L - 26 oktober 2008 14:40

Mira och jag har precis kommit hem från akuten, vi har varit där i ca 5 timmar.

När Mira kom hem från skolan i fredags så hade hon bandage på vänster handled för hon hade så ont efter att de hade haft vridtävling i skolan där de tävlade om vem som kunde vrida sin handled längst, Smart!

Under hela helgen så har hon inte kunnat röra på handleden utan armen har bara hängt, imorse så ringde jag till akuten och frågade vad vi skulle göra, och de ville att vi skulle komma in och röntga.

Vi fick träffa en ortoped innan vi gick till röntgen och sedan läkaren på akuten och hon beslutade att Miras arm skulle tejpas och lindas och sedan fick vi åka hem. Röntgensvaren blir inte färdiga förrän imorgon så då kommer en läkare att ringa hem till oss men de hade tittat en snabbis på röntgenplåtarna idag och de såg ingt konstigt :-) förmodligen så är det en kraftig stukning och det ger samma symptom som en fraktur.

Jaha, det var den söndagen, inte så kul att tillbringa på akuten men jag är glad att det inte var något allvarliare med Miras arm och nu känns det skönt att vi har kollat. 

Av Anna L - 26 oktober 2008 06:57

Ebba kom och väckte mig nyss och var hungrig så nu har vi gått upp och Ebba sitter och äter lite förfrukost.

Igår kväll var vu ju hos mamma och pappa Rolle och åt jättegod mat och hade trevligt, Ebba somnade tillslut i min systers säng så Magnus fick bära ut henne till bilen och sedan in i sängen när vi kom hem.

Det är alltid fullt ös hemma hos mina föräldrar, de har 5 katter och en hund som busar och leker med varandra och med Mira och Ebba när de är där.

 Vi fick med oss skridskor och hjälm hem igår, tur att mamma sprar på allt ;-) eftersom att Ebba ska åka skridskor på fritids under hela november (fick vi brev om igår) och då slipper vi köpa nya skridskor till henne :-, jag antar att de kostar en del.

Ovido - Quiz & Flashcards