anna78

Alla inlägg under maj 2009

Av Anna L - 24 maj 2009 10:39

Även denna helg är snart till ända :(

Ig år hade vi ju hund hela dagen, han var med överallt och kollade vad man gjorde och vi var ute och gick med honom flera gånger, det är ett väldigt passande med hund, inte alls lika avslappnat som med katt fast nu var det ju inte vår egen hund för då skulle det ju naturligtvis vara mer avslappnat.

Zacke och jag åkte till Arlanda vid 17 tiden för att möta min mamma, pappa, syster och systers kompis och när mamma var 50 m bort så ropade hon på Zacke och jag har nog aldrig sett någon gladare hund, han spran mot henne eller snarare skuttade - älskade matte var hemma igen! han låg i mammas knä i bilen när vi åkte hem och han somnade nästan direkt, det var nog en pärs för honom att bo på hotell en vecka och sen vara hemma hos oss.

Idag ska jag och tjejerna och kanske Magnus (vet inte om han ska jobba) åka och gratta mamma som fyller 53 imorgon men då jobbar både vi och hon så det är bättre att gratta idag.

Sen blir det väl att åka hem och förbereda sig för en ny arbets/skolvecka :( vill ha semester nu! Mira och Ebba har flera aktiviteter denna vecka med, historiska museet i Stockholm, åka till en lägergård en hel dag, grillkväll med alla föräldrar - mycket matsäckspackande mm.

Av Anna L - 23 maj 2009 08:29

Oj, vad det regnar och blåser idag, känns som höst!

Det värsta är att jag måste ut och gå idag fast det är så dåligt vädet för Zacke (mammas hund) ska ju snart hämtas på pensionatet och vara här idag och han måste ut och rastas.

Nu måste jag nog sätta fart här hemma om jag ska hinna åka och hämta lillebror senare.

OBS!!! Ebba sover fortfarande och det hör inte till vanligheterna att hon sover såhär länge, hon kanske sover rusk som min mormor brukar säga att vissa gör när det är dåligt väder.

Av Anna L - 22 maj 2009 23:12

Nu har svärfar med fru precis åkt tillbaka till sin husvagn, vi har haft en väldigt trevlig eftermiddag och kväll.

Vi åt klyftpotatis med kycklinggryta till middag och kladdkaka med grädde till efterrätt, det var mumsigt (tyckte jag i alla fall)

Jag fick en jättefin scarf (eller hus stavas det) i present av svärfar med fru, den var gul och jag älskar gul så det var en fullträff :D

Nu är jag så trött så ögonen svider, tänkte försöka hålla mig vaken en stund till (kanske) imorgon kan jag sova hur länge jag vill eller i alla fall till 10 men så länge kommer jag inte att sova, kan aldrig sova så länge nu för tiden (är det ålderstecken kanske?) klockan 10.30 ska jag åka till Vallentuna och hämta min lillebror (alltså mammas hund Zacke) han ska vara med oss hela dagen tills jag ska till Arlanda och hämta mamma, pappa Rolle och min syster - kan tänka mig att Zacke kommer att bli såååå lycklig när han får syn på dem :D

Av Anna L - 22 maj 2009 16:53

Först jobba sen hem och laga middag för att svärfar med fru ska komma och äta idag.

Men nu verkar allt vara under kontroll :D det var sjukt mycket folk i Norrtälje idag när jag skulle handla på lunchen så att ta sig tillbaka till jobbet med bil   (det är ca 600 m) tog 20 minuter!!!!! haja 20 minuter, Norrtälje är ju en sommarstad som kryllar av stockholmare på sommaren och nu har det verkligen börjat, sommargästsinvasion alltså ;-)

Av Anna L - 22 maj 2009 14:27

Nu är det bara 3 min tills jag ska åka hem - HELG!!!!!

Av Anna L - 21 maj 2009 09:13

Vad det är härligt med en ledig dag mitt i veckan :D det känns såååå skönt. Magngus och barnen är lediga imorgon med men då jobbar jag och just nu så känns det inte så hemskt att jag ska jobba, jag slipper väcka barnen, jag kan åka tidigt till jobbet och alltså komma hem tidigt - just nu känns det alltså helt ok men vi får väl se hur det känns ikväll ;-)

Tyvärr så ska det inte bli så himla fint väder idaag, fast just nu skiner solen men det blåser lite.

Ebba hade lite ont i munnen igår efter att hon dragit ut en tand men idag verkar hon pigg igen och har inte sagt något om att det gör ont och jag vill inte fråga henne så att jag påminner henne om ev. smärta.


Av Anna L - 20 maj 2009 15:47

Nu väntar vi på svärfar/pappa/farfar som ska komma på middag idag, han ska komma vid fyra tiden så han kommer nog snart.

Det kommer att bli potatisgratäng, kassler, sallad och bröd - hoppas att det kommer att smaka.

Av Anna L - 20 maj 2009 15:41

Ebba och jag har varit hos tandläkaren idag eftersom att Ebba har haft tandvärk den senaste veckan.

Ebba fick några sprutor innan tandläkaren började och han höll på och trixade bra länge innan tanden var borta, hon fick ligga och gapa i 45 minuter, när tanden var borta så sa tandläkaren att Ebba skulle spotta "va ska jag spotta, varför då?" sa Ebba, tandläkaren visade tanden och sa att den var borta nu "jaha, jag märkte inget" sa Ebba

Det är ju tur att hon är så duktig och modig hos tandläkaren, kommer ihåg när jag var liten haha jag grinade redan i väntrummet för att jag var så rädd.

Hon ska belönas med glass såklart, tandläkaren sa ju att det var bra med glass när man dragit ut en tand :D

Ovido - Quiz & Flashcards