anna78

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Snart

Av Anna L - 24 maj 2009 10:39

Även denna helg är snart till ända :(

Ig år hade vi ju hund hela dagen, han var med överallt och kollade vad man gjorde och vi var ute och gick med honom flera gånger, det är ett väldigt passande med hund, inte alls lika avslappnat som med katt fast nu var det ju inte vår egen hund för då skulle det ju naturligtvis vara mer avslappnat.

Zacke och jag åkte till Arlanda vid 17 tiden för att möta min mamma, pappa, syster och systers kompis och när mamma var 50 m bort så ropade hon på Zacke och jag har nog aldrig sett någon gladare hund, han spran mot henne eller snarare skuttade - älskade matte var hemma igen! han låg i mammas knä i bilen när vi åkte hem och han somnade nästan direkt, det var nog en pärs för honom att bo på hotell en vecka och sen vara hemma hos oss.

Idag ska jag och tjejerna och kanske Magnus (vet inte om han ska jobba) åka och gratta mamma som fyller 53 imorgon men då jobbar både vi och hon så det är bättre att gratta idag.

Sen blir det väl att åka hem och förbereda sig för en ny arbets/skolvecka :( vill ha semester nu! Mira och Ebba har flera aktiviteter denna vecka med, historiska museet i Stockholm, åka till en lägergård en hel dag, grillkväll med alla föräldrar - mycket matsäckspackande mm.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 maj 2009 18:02

Håller med DU, 4 månaders semester hade varit lagom nu. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

24 maj 2009 20:16

Tack, det ska jag hälsa killarna, så blir dom stolta :) :) !

Ja det var skönt att få slängt allt skräp idag. Och när alla samarbetar så går det ju så fort :) !

Haha, ja det är verkligen skillnad på att ha hund och katt. Ut i alla sortes väder och ett evigt passande! Jag överväger att skaffa hund igen om några år. Men jag vill tänka ordentligt på det först ;) ...
Katt kommer jag alltid att ha tror jag. För dom är så härliga och kräver ingen passning alls i princip :) !

Oj det låter som en späckad vecka som kommer. Hoppas att det inte blir superstressigt :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

24 maj 2009 20:41

Va skönt att det lugnar ner sig sen i alla fall... Men det är jobbigt när man är mitt i det :-/ . Ja en katt vore väl inte fel ;) . Min Moses hälsar att ni kan få Aine. För hon boxar honom i ögonen... hahaha!!!

Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

24 maj 2009 21:15

Vill bara skjuta in att AINE är MIN katt och skänkes INTE bort! Fniss.

Ja, nu dom sista veckorna innan sommarlovet är hopplösa! Märker det på Renaldos jobb. Han ska på läger, på avslutningar, på fester, på Liseberg med ungdomarna. osv osv.Jättekul att komma iväg, men vi ses ju aldrig! =(
Så det ska verkligen bli skönt med några semesterveckor tillsammans! Då ska vi fixa med huset och blir nog hemma, det mesta! =)

Kramen!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svärfar

24 maj 2009 21:49

Fördelen med vovve är att man måste gå ut i vått som torrt.
Visst är det härligt att se en hund som känner igen. Han blev nog jätteglad.

 
Stort och smått

Stort och smått

24 maj 2009 21:58

Investera i en spikmatta! Jag kan inte säga att det är mitt bästa köp eller så... Men det är skönt att ligga på den och jag sover bättre. Jag blir mer avslappnad efteråt.
Nu är ju jag väldigt stressad för det mesta och har bråttombeteende osv.... och jag antar att det tar ett tag för mig att lära mig att ta det lugnt.
Jag ska inte trötta ut dig med att tjata om mig! Jag tror att spikmattan är väldigt bra!
Jag ska för övrigt lägga mig på den alldeles strax!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

stort och smått

25 maj 2009 12:16

Vill bara önska trevlig måndag!
(känns som ett hån. Trevlig måndag? Hur är det möjligt? Värsta dagen på veckan....)

Hoppas hur som helst att du får en bra dag! =)

 
Nettis

Nettis

25 maj 2009 20:19

Ja balkongen är ett bra ställe att tälta :) ! Det gjorde syrrans tös och Toni flera gånger när dom bodde i stan :) !

Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Truddelutt

26 maj 2009 20:14

Mysigt med hund. *vill ha*
Vad är det för ras?

 
Nettis

Nettis

27 maj 2009 11:52

Tittar in och önskar dig en trevlig dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards