anna78

Alla inlägg under april 2009

Av Anna L - 27 april 2009 18:46

Har fått dena fina utmärkelse av Glada Katarina , Tack snälla!

Av Anna L - 26 april 2009 21:24

Nu är snart denna helg slut :-( men det har varit en väldigt underbar helg med fint väder, god mat och vi har fått väldigt mycket gjort i trädgården och nästa vecka är ju en kort arbetsvecka - härligt!


Vi var och grattade Magnus mamma idag och fick god smörgåstårta och wraps med kyckling och köttfärs.


Nu ska vi snart lägga oss i sängen och titta på en film, The day the earth stod still tror jag att den heter.



Av Anna L - 26 april 2009 08:19

Det känns lite kallare idag men hoppas att det blir så varmt så man kan vara ute på tomten och pyssla lite och hänga ut tvätt.

På em ska vi till Magnus mamma och gratta henne, hon fyller 61 år idag, vi skulle få smörgåstårta :-)

Ebba och jag har precis gått upp och sitter i soffan och myser lite och pratar, eller det är Ebba som pratar, hon behöver bara 2 sekunder för att vakna till sen går munnen som en kulspruta ;-) jag svarar mmm, ja om vart annat och ibland får jag en konstig blick så då antar jag att jag har mmmat på fel ställe.


Idag skulle Bruce ha fyllt 3 år, saknar honom grymt mycket!

Av Anna L - 25 april 2009 08:26

Det är helt underbart ute, solen lyser redan och det är varmt! Jag, Mira och Ebba ska åka till uppsala och handla nya cykelhjälmar till dem, Mira har börjat fråga om hon inte kan få cykla utan men svaret vart "absolut inte"

Magnus ska jobba idag fast han ska jobba hemifrån och ha telefonkonferens med de andra på hans avdelning (de jobbar allihopa idag) så han får vara hemma när vi åker och handlar, vi ska gå en sväng på det nybygda Ikea också (det är Sveriges näst största :-)) så han tycker nog att det är skönt att inte vara med, han är inte så förtjust i Ikea.

Nu måste jag nog fixa frulle så vi kommer iväg någon gång, eller sanarare kommer hem någon gång och får njuta av vädret :D              

Av Anna L - 24 april 2009 19:38

Vi sitter och tittar på Madagaskar 2, Ebba sitter och skrattar hela tiden, den är faktiskt ganska rolig tycker jag och Magnus med, det är mycket vuxenskämt.

Magnus tyckte att det var väldigt roligt när en flodhäst satt och snarkade i en stol, tydligen så var den lik mig när jag sover i soffan ;-)

Av Anna L - 24 april 2009 19:22

Idag har jag besiktigat min lilla pärla, jag var på OKQ8 och tvättade den innan i automattvätten så den blänkte som sjutton ;-)

När jag satt utanför bilprovningen och väntade på min tur så var jag såååå nervös, man vet ju aldrig om den ska gå igenom, det är årsmodell 2001 så den börjar bli några år.

När jag körde in i besiktningshallen så började besiktningskillen med att säga "jaha, suzuki baleno, ja man får ju vad man betalar för" vilken inledning! jag trodde att det var kört direkt men han kollade allt, bankade lite, körde en sväng mm och så kom han med ett papper utan någon anmärkning på och sa "allt var perfekt" - jag vart överlycklig, nu kan jag köra med min lilla pärla minst ett år till :D

Av Anna L - 23 april 2009 21:46

Ska nog gå och lägga mig snart, tänkte ligga och läsa lite innan jag somnar (om jag hinner) har varit så trött på kvällarna denna vecka.

Mira däremot klagar över att hon har så svårt  att somna om kvällarna, igår hade hon legat vakentill 23.30, och hennes mamma ligger och snarkar för fullt - stackars barn ;-)

Nu ska jag gå och göra en riktig ansiktsrengöring med peeling och hela faderullan, gör det alldeles för sällan eller jag peelar några gånger i veckan men nattcremen orkar jag nästan aldrig kladda på mig men idag ska jag vara duktig.


Natti natti

Av Anna L - 23 april 2009 21:19

Idag vart det köpepizza till middag vilket leder till att jag är så törstig nu, dricker och dricker hela tiden.


Imorgon - äntligen fredag! det enda tråkiga med den här fredagen och alla fredagar framöver är att vi jobbar full dag på fredagen med :-( förut så har vi slutat en halvtimme tidigare på fredagarna, en halvtimme är ju inte så mycket men det har i alla fall känts väldigt skönt med en där halvtimmen.


Sitter och tittar på grannfelden, herregud vilka fjantiga gubbar som står och skyller på varandra, tydligen så anklagar den ena gubben den andra för att ha kört över hans hund och blåst upp hunden med tryckluft - vad finns det för människor egentligen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards