anna78

Alla inlägg under april 2009

Av Anna L - 3 april 2009 19:51

Nu när våren äntligen är här så för det med sig att solen kommer fram vilket är väldigt trevligt men.....fönstrena och blommorna ser ju så ruggiga ut.

 

 

Ebbas fönster: måste plantera om blommorna men gardinen tror jag att jag bara tvättar och hänger upp igen.

Vardagsrummet: blommorna är ok men gardinerna ska bytas ut, Magnus hatar dessa, han tycker att det är bordellgardiner men jag älskar dem :D

Vårat sovrum: blomman måste bort, vill ha någon grön växt istället, gardinerna får nog vara kvar.


Det värsta som måste göras på alla fönster är putsningen, det är så jobbigt, bara vardagsrummet har ju 5 fönster som ska putsas ute, inne och mellan - tidskrävande som sjutton!

Hmmm, vilket intressant inlägg det blev ;-)

Av Anna L - 3 april 2009 18:17

Måste skriva om en pinsam sak som jag var med om idag .


När jag skulle gå till bilen och åka hem efter jobbet så fick jag plötsligt så himla ont i magen.....tänkte att jag måste fisa innan jag kommer till bilen för det är inte så mysigt att sitta i en stinkande bil när jag åker hem.

Jag släppte på med en liten smygare (trodde jag) men den lät lite väl mycket för att vara smygare, det vart snarare en brakis och jag hade tittat mig omkring för att kolla att ingen människa var i närheten men helt plötsligt så kom en kvinna och gick precis bakom mig - jag drog slutsatsen att hon hörde min brakare så jag sa generat "hej" och kastade mig in i bilen - sååå typiskt mig!


Det har varit ganska mycket pruttprat i bloggvärlden den senaste tiden men det är väl inte så konstigt, det är naturligt, alla gör det fast vissa kan ju kontrollera sig ;-) just det! vi tjejer pruttar ju inte ;-)

Av Anna L - 3 april 2009 16:03

Fredag, precis kommit hem från jobbet, maten i ugnen, solen skiner och barnen är glada - kan det bli mer underbart ?

Hela vägen hem från jobbet så sjöng jag! ja, jag sjöng och ylade och det lät såå bra ;-) Jag hade melodifestivalskivan på (bara i bakgrunden så att jag skulle hitta rätta tonerna ;-)) jag sjöng bla. operalåten som vann melodifestivalen hahaha bilarna som mötte mig måste ha trott att jag försökte svälja en ko som jag gapade när jag sjöng opera men det lät liksom bättre då, tur att mina barn inte var med för de brukar be mig att vara lite tyst i bilen.


Av Anna L - 3 april 2009 11:12

Lunch om 15 minuter, jag är så hungrig!

Har med mig pasta och köttfärssås hmmm i matsalen är det gravad lax med dillstuvad potatis.........skärpning!! jag ska äta min matlåda och inte slösa 50 kr på lunch! (vuxet va!)

Av Anna L - 3 april 2009 06:11

Dessa mornar känns alltid lite lättare, det är inte så tungt att gå upp på frdags mornar för man är ju ledig sen och jag slutar dessutom tidigare på fredagar.

Gick till gaderoben nyss för att ta fram kläder till Ebba, shit! hon har inga rena jeans och jag har "glömt" att tvätta några, det är väl bara att leta fram dem som är minst smutsiga till idag då ;-) när det är sånt här väder (slask, och lerigt) så byter barnen byxor och strumpor 3 gånger om dagen och de vägrar att ta på sig galonbyxorna i skolan........jag skulle inte heller vilja gå i galonisar men Ebba är ju bara 7 år och då behöver  man väl inte tännka på att man ska vara snygg heller ???? eller det kanske börjar redan då, jag kommer inte ihåg när Mira började bry sig om vad hon skulle ha på sig.

Oj, nu har jag suttit alldeles för länge - måste göra mig i ordning och väcka Ebba och sen fara till fritids och jobb.


See U

Av Anna L - 2 april 2009 20:24

Jag är fortfarande i ett litet lyckorus :D jag har ju liksom vunnit en tv!!!!

Magnus och Mira var in på Mix Magapols hemsida och lyssnade på mitt lilla framträdande i radion, jag gick till köket för jag ville inte höra mig själv - känns så pinsamt.


Av Anna L - 2 april 2009 18:05

Mix Megapol har just nu en tävling där man skall lista sina 90-tals favoriter, det kan vara musik, kläder, tv program mm. jag gick in på deras hemsida och gjorde en sån lista där jag listade de bästa julkalendrarna under 90-talet, jag satt naturligvis Mysteriet på Greveholm som etta :D


Idag vid 14 tiden så ringde min mobil - Hej det här är Susanne Myrdal från Mix Megapol..........jag trodde först att någon skojade men jag lyssnar på den kanalen varje dag så jag kände väl igen rösten, hon sa att jag var en av tio som de valt ut och att de skulle dra en vinnare senare idag, hon frågade om jag kunde vara tillgänglig på mobilen ca 14.45


Klockan 14.50 ringer min mobil och det är Susanne från Mix Megapol som vill säga att hon sagt fel  tid till mig, det är 15.45 som de ska dra en vinnare......jag som trodde att jag vunnit när telefonen ringde.


Jag kom hem, hämtade Ebba från fritids och satte mig i soffan, klockan var 15.50 och jag tänkte att det var synd att jag inte vann, men.......då ringde min mobil och jag var i direktsändning, de läste upp min lista och pratade

lite och jag vann alltså en Samsung LCD tv 32" med inbyggd digitalbox och boxer tvmodule samt ett boxer mix komtantkort på 3 månader!!!!!!!!!! fatta  jag som aldrig vinner eller jo det gjorde jag ju :D

Är sååååå glad, jag har ju vunnit en tv!  Een 32’’tum Samsung LCD-TV med inbyggd digitalbox, Boxer TV-Module, ett Boxer Mix kontantkort 3 månader!

Av Anna L - 1 april 2009 21:53

Nu måste jag försöka sova, jag försov mig imorse och det vill jag inte göra imorgon igen så natti natti.

Nu kom jag på varför jag försov mig - jag drömde en så sjuk och läskig dröm som gjorde att jag vaknade flera gånger under natten, kan berätta om den imorgon.

Natti natti igen då.

Ovido - Quiz & Flashcards