anna78

Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna L - 26 augusti 2008 19:31

Det här klippet har blivit framröstat som det roligaste Youtube klippet på 1000apor.se

Av Anna L - 26 augusti 2008 19:18

Nu när jag sitter i soffan och bloggar och surfar så kom vår katt och la sig bredvid och somnade, ser väldigt skönt ut!

Av Anna L - 26 augusti 2008 19:06

Idag har även Ebba blivit sjuk, eller hon var nog mest dålig imorse, nu verkar hon piggare igen men Mira är fortfarande hängig och förkyld, Mira sa att hon haft ont i örat idag och det gillar vi inte (Mira var ett så kallat öronbarn när hon var liten, vid tre års ålder så hade hon haft öroninflammation 20 ggr) så nu är det bara att köra hårt med nässpray så det inte blir öroninföammation.

Jag har i alla fall jobbat idag för Magnus har varit hemma men är de fortfarande dåliga imogon så är det min tur att vara hemma, vi kör varannan dag ;-) det är ganska bra för då halkar man inte efter så mycket på jobbet.

Hoppas att barnen blir friska snart!

VAB

Av Anna L - 25 augusti 2008 10:00

Mira är sjuk idag så jag är hemma från jobbet för att vårda barnet som det så fint heter och så jobbar jag lite hemifrån.

Mira har feber och är förkyld - klassisk höst förkylning kan jag tro :-(  hon ligger i sängen och tittar på Grease 2 

Jag tar tillfället i akt nu när jag är hemma och putsar fönster, eller jag har i alla fall putsat ett fönster :-) 

Nu är det dags för lite frulle! 

Av Anna L - 24 augusti 2008 20:31

Idag kom min mormor förbi med hemlagad lingonsylt och äppelmos :-)

Jag gjorde pannkakor till middag så vi kunde provsmaka sylten och moset, mmmmums det är så mycket godare med hemlagad sylt.  Jag orkar inte plocka så mycket bär att det räcker till sylt, tycker att det är roligare att plocka svamp.

När jag plockar bär, det brukar mest bli blåbär så räcker det oftast bara till en paj ;-) men det är gott det också.

Nu har jag precis nattat barnen, Ebba somnar så himla fort, man hinner knappt säga godnatt.

Mira är lite krasslig så hon kommer nog att ligga vaken en stund till, hon har ont i halsen, huvudet och så fryser hon, jag gav henne en alvedon nyss och när den börjar ta så somnar hon nog.

Av Anna L - 23 augusti 2008 21:48

Nu har vi tittat på bolibompa och sommarkrysset :-)

På sommarkrysset var det riktigt roligt att se Sha-boom som var en av mina idoler när jag var liten, de spelade ROCK som var deras stora hit någon gång på 80-talet.

Mira tyckte att det var riktigt dåligt, det kan jag förstå! man måste ha upplevt 80-talet för att tycka att det är ballt ;-)


Av Anna L - 23 augusti 2008 16:41

Hittade den här bilden i min mobil, det är när jag var och solade.

När det vart för varmt så drog jag upp locket för att få lite luft och så tog jag mobilen för att kolla vad klockan var.......och så fick jag för mig att jag skulle ta ett kort, bara för att se hur det såg ut med det blåa ljuset hahaha ibland har man tråkigt!

Av Anna L - 23 augusti 2008 16:29

När jag kom hem från kalaset så fick jag för mig att jag skulle frosta av frysen :-(, det ångrade jag typ, 10 gånger efter att jag börjat.

Det hade blivit lite is nu efter sommaren då frysen öppnas ganska ofta för att barnen (och jag) ska ta glass ;-) 

Jag kokade upp vatten i en kastrull som jag ställde i frysen, då gick det ganska fort att få isen att smälta.


Magnus gick ut i skogen efter middagen för att leta svamp så nu sitter jag här och väntar på att han ska komma hem med värsta skörden ;-)

Det borde ha varit ganska bra svampväder den här veckan, både sol och regn.


Ovido - Quiz & Flashcards