anna78

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Anna L - 16 augusti 2008 19:10

Idag har vi varit i skogen och promenerat, fikat och plockat svamp.

Det var jätte härligt att gå i skogen och vi hittade faktiskt lite svamp, både sommar kantareller, höst kantareller och taggsvamp.

Det vart en promenad på nästan 2,5 timmar, med lite picknick mitt i skogen som bestod av kaffe, coca cola och kakor, det var nog barnens höjdpunkt på vår lilla utflykt medan Magnus och jag vart överlyckliga varje gång vi hittade en svamp!

Nu är i alla fall svampen uppäten, vi stekte den och åt till grillat kött och färskpotatis och det smakade riktigt bra :-)

Nu sitter jag i soffan och känner mig lite frusen och har lite ont i kroppen, hoppas att jag inte blir sjuk.

Jag har hört att det är många som är förkylda just nu men jag ska peta i mig lite vitaminer så ska jag nog klara mig :-).

Av Anna L - 16 augusti 2008 19:02

Igår kväll så hade vi filmkväll, vi hade hyrt 2 filmer.

Den första vi såg hette In the walley of Ellah, en thriller som var väl ok fast lite lång, de kunde gott och väl ha kunnat korta ner den med 30 minuter.

Den andra filmen vi såg var The eye, en rysare som var ganska bra tycker jag fast kanske inte så läskig som jag trodde att den skulle vara.

En mysig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards