anna78

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Truman show

Av Anna L - 19 augusti 2008 17:21

När jag åker till jobbet på morgonen så känns det som jag medverkar i

The Truman Show, jag möter samma bilar varje dag på nästan exakt samma ställe.

Jag kan sitta och tänka att snart kommer den där blå skåpbilen med reg.nr SXN--- och vips så kommer den.

 Jag har funderat på att jag ska börja "heja" på de bilar som jag möter varje morgon, men så tänker jag att de säkert inte har uppmärksammat att de möter mig varje morgon, fast vad gör det egentligen om man "hejar" lite på människor som man inte känner????? På torsdag (imorgon är jag ledig)ska jag "heja" på de andra skådisarna i The Truman Show ;-)


 The Truman Show är science fiction utan rymdraketer och monster, men dock klassisk science fiction med det rätta "hur skulle det vara om..."-greppet. Hur skulle det vara om en människa skulle leva hela sitt liv i en direkt tv-sändning utan att själv veta om det. Detta är fallet med Truman Burbank (Jim Carrey) som sedan födseln varit i huvudrollen i en tv-serie om sitt eget liv. Truman lever och bor i en idyllisk liten stad där alla känner alla och solen (nästan) alltid skiner. Det som Truman inte vet är att hela hans hemstad är en enda stor tv-studio med kameror och mikrofoner överallt. Alla stadens invånare, inklusive Trumans familj och vänner, är skådespelare.
   Naturligtvis kan det inte fortsätta så här i all evighet. Sakta men säkert börjar Truman misstänka att allt inte riktigt stämmer i hans lilla värld. Då Truman sedan besluter sig att resa bort från sin hemstad får han märka att det inte går riktigt så enkelt.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

19 augusti 2008 19:53

Oj, jag känner igen mig! I Ystad börjar man hälsa efter 3-4 gånger, i Malmö gör man det ALDRIG!

Men börja du! Det blir jättehärligt! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards