anna78

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Anna L - 13 januari 2009 19:13

Hade inget att göra efter middagen, Mira och Ebba lekte på Miras rum och Magnus jobbade så jag bestämde mig för att baka solskensbullar, receptet hittade jag på Hannah Graafs blogg.

Superenkla bullar, gick väldigt fort att baka, det enda som tog tid för mig var att jag var tvungen att koka egen vaniljkräm som var mjölkfri för Ebbas skull, hade varit mycket enklare att bara röra ihop marzan pulver.

Recept 100 gr smör 8 (jag hade mjölkfritt)

50 gr jäst

3 dl mjölk (jag hade solhavre)

1/2 tsk salt

1 dl socker

2 tsk kardemumma

9 dl vetemjöl

Knåda degen i hushållsassistenten i 5 min, under tiden så rör man ihop marzan vaniljkrämen.

Jäs degen i 30 minuter

Rulla degen till släta bullar (jag gjorde 16 st)

jäs 15 min

Gör hål i bullarna med ett finger och kladda i 1 msk vaniljkräm i varje hål,

jäs 10 min

Grädda i 250 grader i 5-10 minuter

Låt bullarna svalna

Pensla dem med smält smör och rulla dem i socker.

Ät!

Mina degklumpar ;-)GräddningFärdiga! 

Av Anna L - 13 januari 2009 18:24

Den här är också väldigt rolig!

Av Anna L - 13 januari 2009 18:18

Det här har fått mig att skratta gott idag!

Av Anna L - 13 januari 2009 18:04

Igår kväll så tittade vi på filmen Transsiberian, den var riktigt bra tyckte både Magnus och jag och det är ganska sällsynt att vi gillar samma film ;-)

Det är i alla fall en film som jag kan rekomendera!

 Handling:

Ett amerikanskt par, Roy och Jessie bestämmer sig för att ta den långa vägen hem på den legendariska transsibiriska järnvägen från Peking till Moskva. På vägen möter de ett annat par från väst, Carlos och Abby, med vilka de snabbt blir vänner på ett sätt som resande långt hemifrån ofta blir. När Roy av en olyckshändels separeras från gruppen i samband med ett stopp börjar det gå upp för Jessie att deras reskamrater inte riktigt är vad de trodde... 

Ovido - Quiz & Flashcards