anna78

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

10 år sedan

Av Anna L - 7 juli 2009 19:55

Plockade fram min förlossningsjournal från Miras förlossning nyss, för exakt 10 år sedan befann Magnus och jag oss på Danderyds förlossningsavdelning och jag var just nu öppen 5 cm och hade precis (klockan 19.50) fått akupunktur och lustgas.

Ser i journalen att klockan 00.10 var jag fortfarande bara öppen 5 cm - hua, kommer ihåg hur ont jag hade.

Klockan 03.35 började krystvärkarna och klockan 04.15 föddes Mira :D min lilla prinsessa som fyller 10 år imorgon.

Väldigt roligt att ha journalerna kvar från förlossningarna, man kan läsa dem och minnas hur det var, jag kommer ihåg att både Magnus och jag var så trötta efter att Mira föddes så vi somnade sittandes i varsin stol, jag vaknade av att Magnus skrek till! Mira höll på att glida ner på golvet (hon låg i mitt knä då jag somnade) shit! jag kunde ha tappat mitt nyfödda barn, kanske var det inte så tokigt förr i tiden då sköterskorna tog hand om barnen på BB tills mamman hade återhämtat sig ;-) skämt och sido, det var en av de två  lyckligaste dagarna  i mitt liv, den andra var naturligtvis när Ebba föddes :D

 

Här är Mira bara några minuter gammal

 

Mira 2 dagar


Korten är tagna på kort i album, då vi inte hade digitalkamera när Mira föddes (fanns det ens då??) därav den dåliga skärpan  ;-)

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 juli 2009 09:40

Aaaaaawwww! Lilla prinsessan! Stora prinsessan nu! :-)

Vad fint detta är, kul för henne också att se. Tack för att du delade med dig.

Hälsa och GRATULERA!!!! :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

8 juli 2009 10:02

Oj så liten och söt! :)

Ett stort grattis till Mira idag då!! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaa

Hoppas ni får en bra dag!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

13 juli 2009 20:13

Åååh va gulligt :) !!! Och tänk va tiden går fort :) ! Jag får önska stort grattis till Mira i efterskott :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards