anna78

Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Körskola

Av Anna L - 16 juni 2009 21:36

Har precis kommit hem från Norrtälje, David och jag har varit på handledarutbildning på körskolan.

Utbildningen var i 4 timmar, det vart faktiskt lite träligt när de tog upp sånt som att man måste vara nykter för att övningsköra.........det är väl en självklarhet!!!! men man fick lära sig väldigt mycket bra saker också som vad man ska tänka på när man lär ut och hur viktigt det är med eco-driving som är en punkt man måste klara på uppkörningen nu för tiden mm.

Nu har David och jag fått alla papper och intyg som behövs för att ansöka om övningskörningstillstånd och handledartillstånd, han sa att det kunde ta mellan 2-8 veckor innan man får intygen.


 
 
Nettis

Nettis

16 juni 2009 22:16

Tack :) ... Det tar nog lite tid att lära sig perfekta avstånd med det nya objektivet, fniss!

Vem ska övningsköra? Har nog missat nåt här ;) !

Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

16 juni 2009 23:09

Jahaa, då hänger jag med :) ! Jag hade för mig att DU har körkort nämligen :) :) !!! Ska det behöva ta upp till 8 veckor att få intygen... Lite väl lång tid :( !
Hoppas att dom kommer om 2 då i stället :) :) !!!

Natti natti och sov så gott!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Lowa

Lowa

17 juni 2009 07:12

... skönt med körkort.. här skulle man inte klara sig en dag utan körkort... men vem är det som skall köra?? Kram

http://www.lova.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

17 juni 2009 10:59

Spännande att övningsköra med en annan. Lycka till. :)

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

18 juni 2009 20:02

Till hösten blir jag nog handledare till 3 stycken. Hoppas att jag inte behöver gå tre kurser då! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards