anna78

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Doktorn

Av Anna L - 11 maj 2009 19:41

Har varit till doktorn med Ebba nu för att kolla om hon har urinvägsinflammation.....läkarbesöket tog 1 h och 45 min!!!!! och det slutade i alla fall med att vi fick ett rör med oss hem för att kunna lämna morgonurin imorgon istället, dagens kiss var alldeles för nytt sa han.

Det tog en stund för Ebba att klämma ur sig lite kiss men när det väl kom så gick vi till sköterskan och sa att vi ställt provet där hon visat oss och så skulle jag lägga till en klatchig kommentar "den som väntar på något gott" och då fick jag värsta blicken av Ebba och sen började hon fnissa lite, jag fattade ingenting.......när vi satt oss i väntrummet igen så sa Ebba "mamma är det verkligen sant att doktorn tycker att kiss är gott"...........herregud! hon trodde att min klatchiga kommentar betydde att  doktorn tycker att kiss är gott och skulle dricka det ;-) och det värsta var att en kille i väntrummet hörde Ebbas och min konversation (han såg ut som att han skulle börja asgarva hela tiden)


 
 
Stort och smått

Stort och smått

11 maj 2009 20:01

Hahaha! Barn är ju underbara!!!! =)


Jag har ätit Voltaren. I en vecka stod jag ut, min mage pajade också.
Nu har jag en känsla av och förhoppning om att smärtan är ett steg i rätt riktning. Tror det var GladaKatarina som skrev att det kanske kan göra ont när det börjar läka.
Och jag vill minnas att jag hört eller läst det ngn anannstans också! *hoppas*

Det är eländigt. Men det kan ju ta ett år eller längre innan det är läkt, så det är väl bara att se sig om efter lite mer tålamod. Gaaaah!

Ha det gott, och hoppas dottern inte har uvi.

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

11 maj 2009 20:55

Hahaha!!! Vilken pers, att han kunde hålla sig för skratt, haha! Ja ungar är för roliga ;D !!!

Ja visst var syrrans Tinkerbell gullig i sin lilla mössa, fniss! Fast själv ville han nog bara sjunka genom jorden. Speciellt när kompisen Moses började lukta på honom, haha!

Tack för din snälla kommentar :) .
Matlagningen går rätt bra nu när man har lärt sig... Använder tex bara "rena" kryddor. Alltså inga blandningar, som Allround-krydda eller grillkrydda. Och nå´n sås blir det ju inte längre. Fast jag äter sky i stället ;) . Jag är potatismänniska, och det är ju bra, haha! För majspasta smakar ju inte samma som vanlig pasta. Även om det smakar ok ;) . Bröd och pålägg är det svåraste... Men hellre är jag utan (med LITE fusk när suget blir alldeles för stort), än ont i magen hela tiden :-/ . Och att få sova är rena himmelriket =) =) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards