anna78

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Ösregn

Av Anna L - 10 maj 2009 15:21

Oj, vad regnet öser ner! på framsidan i alla fall, när jag tittar ut på baksidan så skiner solen - skumt!

Mira är med en kompis och fiskar, hoppas att det inte vräker ner likadant där.

Ebba har varit på kalas idag hos en klasskompis, de hade haft roligt men mamman sa att Ebba sprang på toa hela tiden och det har hon fortsatt med här hemma, hon säger att hon blir kissnödig men när hon sätter sig på toan så har det gått över - undra om hon kan ha fått urinvägsinflammation??? måste man till dktorn då tro???


Hoppsan nu skiner solen igen på båda sidor av huset :D


Nu ska jag börja laga middagen, det kommer att bli sprödbakad torsk, klyftpotatis, romsås och så kladdkaka med vispgrädde till efterrätt.

 
 
Ingen bild

sambon

10 maj 2009 18:23

Det vart en väldigt god middag

 
Truddelutt

Truddelutt

10 maj 2009 18:50

Vad alla mina bloggisar frestas med god mat idag! Själv åt jag dillkött vilket iofs oxå är väldigt gott.

Verkar ju inte så förskräckligt lovande ang din dotter. :(

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tojan

10 maj 2009 19:30

Tja, var ett tag sedan. Låter gott, blir man bjuden?

 
Yvonne

Yvonne

10 maj 2009 20:18

Ja, lämna in lite kiss på läkarstationen ifall hon behöver medicin. Det skulle jag göra. För det kan dra sig upp mot njurarna om man inte får bort det och det är ju inte så bra.

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 maj 2009 20:53

Ja, det är inte så nyttigt det där. Men med behandling så går det snabbt bort. Sen lär dom sig att känna igen symptomen om det kommer tillbaka. M dricker numera massor av c-vitamin när det börjar på henne. Urinvägsinfektioner gillar inte surt! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

10 maj 2009 20:57

Jag instämmer med syrran(Yvonne) :) ! C-vitamin, citronvatten och tranbärsjuice är super att dricka :) . Bacillerna gillar inte det sura :) .

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 maj 2009 21:12

Japp, jag instämmer också med syrran! (Nettis) Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards