anna78

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Aargghh

Av Anna L - 26 januari 2009 05:57

Vaknade klockan 4 imorse av att jag har så ont i halsen att jag knappt kan svälja och dessutom så har jag fått en kran som rinner istället för en näsa - jag som har semester idag och skulle åka och handla massor, nu får vi se vad jag orkar med - trist!

Men jag tror inte att det är flunsan för då ska man tydligen vara helt deckad och jag är uppe i alla fall och pysslar lite (än så länge) idag blir det till att äta massor med vitlök och frukt så jag kan ta död på bacillerna och så får jag hoppas att ingen annan i familjen blir sjuk, det brukar ju vara så typiskt att om man har varit sjuk själv några dagar vilket kan vara svårt att unna sig ibland (att vara hemma alltså) så brukar det alltid följas av några dagar med vab.

Nu ska jag ta en kopp med te för att lindra halsen.


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 januari 2009 06:33

Krya på dig och lycka till!!!

http://GladaKatarina.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

26 januari 2009 06:45

fyyy krya på dig kramar!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

26 januari 2009 07:48

Jag säger det till alla: Köp en nässköljningskanna! Dom är jätteeffektiva mot snuviga näsor! =)
Mucoangin är väldigt bra mot halsont. Det bedövar så man kan äta och dricka, utan smärta!
Kramelikram och krya på dig!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

26 januari 2009 08:39

Va kul att du tittade in hos mig :)
Hit kommer jag gärna tillbaks!

Fick ett tips då jag drogs med halsont som aldrig ville gå över. Man ska bara dricka och äta kallt (isglass, riktigt kalla drycker, ja allt som är isande kallt) och äntligen efter långt lidande, så gick det över. Alltså inga varma drycker eller mat.
Kanske värt att prova?

Kommer snart tillbaks:)

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Hannah

Hannah

26 januari 2009 08:55

Skickar en stooooor krya-på-dig kram !!

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

26 januari 2009 09:24

Trist att bli dålig när du hade en planerad semesterdag. :( Men det är väl DÅ om någongång man ska bli sjuk. När man har planerat nåt alltså.
Du får krya på dig!
kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

26 januari 2009 16:24

Ett stort tack för alla tips och krya på dig hälsningar

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards