anna78

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Väder

Av Anna L - 24 januari 2009 09:00

Vilket busväder det är idag, det blåser och snöar och regnar om vart annat, ser riktigt hemskt ut!

Idag kommer nog bli en pysslar och städar dag, vi skruvade ihop Ebbas hylla igår kväll (jag var tvungen att ta hjälp av Magnus för jag orkade inte få i skruvarna, vet inte vad som hänt med mig ;-)) så jag kommer nog att hålla på och fixa i hennes rum och så tänkte jag försöka övertala Magnus att han ska sätta dit de nya listerna som vi köpte på nyårsafton i Ebbas och vårat sovrum, hmmm det är ju skidor på tv idag så jag vet inte hur jag ska lyckas ;-)

Jag måste nog duscha alla blommor idag också, det var länge sen, de börjar se törstiga ut.


Måste bara skriva lite om Let´s dance också, jag tyckte nog att det skulle vara Hasse Aro somskulle ha åkt ut men han är nog ganska poppis bland de lite äldre damerna så han kommer nog vara kvar länge.

Magnus Samuelsson fick väldigt bra poäng av jurryn och visst är han duktig men jag tycker ändå att det ser lite klumpigt ut när han dansar eftersom att han är så himla stor!

Ebba håller ju på Kitty som inte direkt är min favorit ;-) jag gillar Laila Bagge, tycker att hon bjuder på sig själv och dansar ju väldigt bra och så gillar jag Magdalena Graaf mest för att de är ett sånt vackert par tror jag, fast hon ä ju duktig också förstås!


Kankse dags att göra frulle nu, det kurrar i magen och Ebba och Mira har varit uppe ganska länge nu så de borde också vara hungrig, Magnus och tonåringarna sover fortfarande(när det gäller sovandet så är Magnus fortfarande som en tonåring - han kan sova hela dagen ;-))

 
 
Ingen bild

Svärfar

24 januari 2009 11:52

Nej, är väl inte farligare här än någon annan stans. Men jag trodde nog att mindre samhällen skulle vara mer förskonade från rån o dyl.
Ha en skön TV dag. Här är vädret liknande med småregn och lite blåst.
Bra att Ebba blivit bättre eller hur man nu skall säga det.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 januari 2009 14:43

Men visst är det härligt att ge sig hän åt något som får en att må så underbart inombords som Let's Dance! Musiken, dansen, glamouren, människorna, spänningen! :-D Härligt!

Inredning är också en sådan sak! Och det blir säkert bra, så småningom. :-)

Synd bara att ni verkar ha fått vår skånska vinter. :-( Den är avskyvärd! Undrar bara vems vinter vi härnere skall få...?

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Truddelutt som är ett stort sportfan

Truddelutt som är ett stort sportfan

24 januari 2009 19:12

Är det skidor på tvn så kan man ju inte göra massor av annat. Var ju riktigt spännande idag dessutom. Iaf 15 km klassiskt och damernas skidskytte.
Herrarnas skidskytte spelade jag in på video eftersom jag var ute och for med syrran. Träffade pappa när jag lämnade av syrran hemma hos sig. Han hann säga att Ferry vann skidskyttet INNAN han kom på att jag kanske hade spelat in. Lite typsikt min far. Fniss. Ja, det var alltså därför som inte herrarnas jaktstart var så jättespännande för min del.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

24 januari 2009 20:19

Katarina, ni kanske får medelhavs vinter ;-) i så fall så flyttar jag nog ner till Skåne jag mé.

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

24 januari 2009 20:21

Truddelutt, jag fastnade i soffan nästan hela dagen och tittade på skidor och jag såg herrarnas skidskytte live och då var det spännande.

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards