anna78

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Rejäl bloggtorka

Av Anna L - 20 januari 2009 16:50

Har haft en rejäl bloggtorka ett tag! inte haft lust att skriva någonting alls - antar att det blir så ibland och det är ju övergående :-)


Det har varit väldigt jobbigt med Ebbas komjölksallegi, jag tycker att jag inte kan laga någon mat alls, visste ni tex. att det är mjölk i aromat och prickigkorv??? jag hade inte en susning om det, jag måste läsa på precis allt nu i  början - det är riktigt jobbigt fast jobbigast för Ebba såklart, hon frågar varje morgon om när hon ska få äta ost igen :-(

Idag ringde Ebbas läkare och frågade om hur det går för Ebba, om hon mår bättre nu, väldigt omtänksamt av honom tycker jag!

Han frågade om jag kan komma till honom med Ebba på fredag så han får klämma lite på hennes mage och prata med henne och naturligtvis så kan vi det - bara ett krux, han ville att jag ska ge Ebba Microlax varje kväll tills vi ska dit......inte så kul!

Det här är väl något som man lär sig att leva med men just nu så känns det väldigt jobbigt, vi vet ju ännu inte om vi ska fortsätta med den här kosten till Ebba för all framtid eller bara ett tag - har många frågor till doktorn på fredag.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 januari 2009 21:57

Det går fullständigt TROLL i det där med att de tillsätter "en skvätt mjölk" i allt möjligt. Sååå onödigt! Stackars Ebba och er! Men man vänjer sig, tänker i nya banor.

Kul att du är tillbaka i bloggosfären! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2009 08:09

Var inte orolig min vän! Ni kommer in i det och HON kommer vänja sig.
Men ge det lite tid.
Ja, mycket innehåller mjölk. Även viss buljong på tal om kryddor.
Men det finns en uppsjö av mjölkfria varor!
Och jag lovar, ni kommer alla lära er allt med maten och du kommer hitta tillbaka till glädjen med matlagningen igen! Att läsa på förpackningar blir en vana till slut!
Michelle insåg snabbt att det var bättre att hoppa över mjölkprodukter och slippa ont i magen!
Jo, tar hon inte Microlax så gör hon det inte... Läkarna fattar inte att dom oftast startar väldigt negativa banor i familjen, genom att hitta på den ena saken, mer negativ för varje gång, efter den andra...

Skickar massor av positiva och varma kramar till er alla!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

21 januari 2009 19:13

Katarina,ja visst är det konstigt vad mycket de lyckas få in lite mjölk i ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

21 januari 2009 19:17

Yvonne, ja visst kommer vi väl att vänja oss men just nu så känns det så hopplöst :-( doktorn ska prata med Ebba på fredag och berätta att valet måste vara hennes om hon vill ha ont i magen eller inte - han sa att det är bra att låta barnen bestämma det själva för att alla barn väljer att inte ha ont (så vi får hoppas att även Ebba gör det ;-))
Microlaxen igår gick väl ok men det gjorde ont sa hon eller rättare sagt så vrålade hon rakt ut.

http://anna78.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 januari 2009 15:21

Ja bloggtorka drabbas vi alla av. Kul att du är tillbaka igen. :) Skönt att höra att det inte hänt något iaf.
Kan tänka mig att det är jobbigt att börja tänka på innehållet i maten och så. Allt blir ju mycket bökigare liksom.
Kram på dig

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards