anna78

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Mjölk

Av Anna L - 9 januari 2009 12:33

Nu har Ebba varit hos doktorn, det gick bra, hon var så duktig!

Doktorn klämde massor på magen och kände i ändtarnen för att utesluta vissa saker och Ebba var så duktig, hon gjorde precis som doktorn sa och svarade ordentligt på alla frågor.

Doktorn sa att vi skulle utesluta komjölk helt under två veckor och se om vi märker någon skillnad, hon får alltså inte dricka laktosfri mjölk heller - han sa att barn oftare är överkänsliga mot äggvitan som finns i mjölk och den finns även i laktosfri mjölk.

Jag ska prata med honom efter två veckor så får vi se om hon kan börja dricka lakrosfritt i gen annars blir det havremjölk som gäller.

Om vi inte märker någon skillnad efter två veckor så ska hon utredas för kronisk förstoppning för det kunde också vara ett alternativ men eftersom att hon är laktosintollernat sedan tidigare så ville han testa den här kosten först.

Jag ska åka till Ica idag och handla lite som Ebba kan äta och dricka nu då, men en sak glömde jag att fråga om och det är smör att ha på mackorna - finns det mjölkfritt???? 


 
 
Yvonne

Yvonne

9 januari 2009 17:18

Jahadå! Milda mjölkfritt är gott OCH mjölkfritt!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Svärfar

9 januari 2009 17:21

Stor kram till Ebba från oss. Hon är en duktig prinsessa.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

9 januari 2009 23:44

Duktig Ebba! :-D

Det finns massor med mjölkfritt numera och mer kommer. Hade en period då jag helt fick utesluta all mjölk, måste fortfarande vara försiktig.

Lycka till!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

10 januari 2009 08:22

Yvonne, Milda det måste vi testa

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

10 januari 2009 08:24

Katarina, ja som tur är så finns det ganska mycket i affärerna nu, så nu ska vi testa oss fram och se vad Ebba tycker smakar gott

http://anna78.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

10 januari 2009 18:55

Hoppas att det kommer funka bra! Så att hon blir bra i sin mage.

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards