anna78

Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Lunch

Av Anna L - 6 januari 2009 13:37

Nu har vi ätit lunch, det vart hemlagad tunnbrödsrulle.

Jag gjorde hemlagat potatismos och kokade lite korv och geggade på det på tunnbrödet, Ebba tyckte att det var gott men Mira tyckte att moset var äckligt och hon ville inte ha korv och hon sa att kombinationen var äcklig????? det lönar sig inte att göra sig till ;-)

Jag minns själv att jag tyckte att hemlagat potatismos var dunderäckligt när jag var liten, det var de där äckliga klumparna somjag inte gillade som jag idag älskar :-) det är förmodligen samma sak för mina barn (vad taskig jag är, jag kommer ihåg hur äckligt jag själv tyckte att det var och så gör jag det nu till mina barn i alla fall )


Nu är det dags för en promenad, har suttit inne hala dagen, hoppas att Mira och Ebba vill gå med. Jocke och David sover fortfarande!!!! )

 
 
Truddelutt

Truddelutt

6 januari 2009 18:59

Hihi, tänk att barn aldrig vet vad som är gott!!
Hemmagjort potatismos med klumpar är ju jättegott!!!
Tack för tipset om hemmagjord Tunnbrödsrulle! Att jag aldrig tänkt på det förr...
Grattis till awarden!!!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

7 januari 2009 06:40

Fniss. Känns igen. mycket väl! Hon uppskattar det nog om några år istället! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

7 januari 2009 18:01

Truddelutt, hemmagjord tunnbrödsrulle tycker jag är så mycket godare än bara potatismos och korv men mina barn är inte lika förtjusta ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards