anna78

Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Smörgåstårta

Av Anna L - 3 januari 2009 09:23

Jag vaknade vid 8 imorse och som vanligt så var det bara jag vaken,min familj är riktigt morgontrötta.

Jag gick ner i köket och slängde ihop en smörgåstårta ;-) vi hade så mycket räkor och stenbitsrom kvar från nyår och allt annat fanns också hemma (jag tog vanligt "rostbröd" istället för landgångsbröd -man tager vad man haver)

nu är i alla fall tårtan klar den ska bara ståoch gotta till sig i kylen ett par timmar sen är det bara att hugga in :-)

Precis när tårtan var klar såbörjade jag känna mig kallsvettig och illamående så nu sitter jag här i soffan och surfar lite, illamåendet börjar kännas bättre men jag vågar inte röra mig för då kanske det kommer tillbaka, hoppas bara att jag inte får magsjuka.

 
 
Ingen bild

Skånepågen

3 januari 2009 10:53

Hoppas du klarar dig. Kräksjuka, om det är det, inget kul kan jag berätta.

 
stort och smått

stort och smått

3 januari 2009 11:40

Åh vad gott med smörgåstårta! Verkligen en favorit!

Hoppas du slipper magsjuka!

http://agneta.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

3 januari 2009 16:59

Från mums till urk - hur gick det till?! Jag som blev sugen att åka norrut, hörde något om kanelbullar... ;-)

Men hoppas att du håller dig frisk från eventella stygga räkor eller kräkor! :-/

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

3 januari 2009 17:40

NÄ, Du skojar! När du har stått och gjort smörgåstårta så kan du inte äta!! Stackars dig!=(
Hoppas du mår bättre snart då!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

3 januari 2009 17:44

Katarina, jo nu finns det både nybakade bullar och smörgåstårta :-) mår lite bättre så jag har ätit bådadera ;-)
Det är bara att hoppa på tåget ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

3 januari 2009 17:46

Yvonne, jag mår lite bättre så jag har ätit smörgåstårta till lunch, tänkte att jag skulle må bättre om jag åt lite - kunde inte hålla mig ifrån tårtan ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

4 januari 2009 07:43

Va skönt att du fick smaka på den till slut i alla fall! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards