anna78

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Anna L - 10 september 2008 20:08

Nu har jag jympat! sitter och eftersvettas lite innan jag ska gå och duscha.

Jag har hällt upp ett stort glas med citronvatten som jag ska dricka får att fylla på med vätska igen, jag svettas som en gris när det är styrkeövningar på jympan (undra hur mycket vätska man förlorar när man svettas på ett pass???).


Magnus och jag ska titta på fotboll nu det är väl Sverige mot Ungern (jag fick fråga Magnus vilket lag det var) så det blir väl lagom att duscha i pausen.

Av Anna L - 10 september 2008 18:33

Nu snart ska jag på Friskis och svettis jympa, ska bli ganska skönt att svettas lite ;-)

På onsdagar så är det en ny jympaledare som heter Johanna och hon är väldigt bra, hon tjoar och peppar under passet och det tycker jag är bra för jag tar i mer då och så har hon väldigt bra musik på sitt pass.


Nu är det dags att hoppa i trikåerna igen!

Av Anna L - 10 september 2008 18:29

Idag har Mira haft sin första fiollektion :-)

Hon har även fått låna hem en fiol eller man får hyra för 200 kr/ termin, ganska billigt.

Mira har spelat nästan hela tiden sen hon kom hem från skolan och jag tycker att hon är duktig, hon har redan lärt sig vad alla strängar heter, A, E mm. Jag är väldigt omusikalisk så jag fattar ingenting men Magnus är ganska duktig så det blir nog han som får hjälpa till med fiolläxorna.

Av Anna L - 10 september 2008 18:14

Min blogg har blivit nominerad ! Och enligt reglerna ska jag också nominera 7 bloggar.

Regler för detta kommer nedan:

Här kommer reglerna på engelska:

1. The winner can put the logo on her blog.

2. Link the person you received your award from.

3. Nominate at least 7 other blogs.

4. Put links of those blogs on yours.

5. Leave a message on the blogs of the girls you’ve nominated.


Jag fick nomineringen av Hannah som har en jätte jätte bra blogg!

Jag nominerar:

Glada Katarina

 Angel

 Supermamman

Skånepågen

Trollpackan

Fyrabarnsmamman

Hannah

Av Anna L - 10 september 2008 18:00

Det har varit mycket nu!

Igår var det föräldramöte i Miras klass, det första med Miras nya lärare.

Miras nya lärare berättade igår att hon jobbat som lärare i 35 år så nu träffar hon många av sina gamla elever som föräldrar till sina nuvarande elever, som mig tex ;-) jag hade Irené som fröken när jag gick i 4:an  (Magnus har också haft Irené som fröken).

Det betyder väldigt mycket för mig att ha en så bra, rar och engagerad fröken, barnen spenderar ju så mycket tid i skolan.

Ovido - Quiz & Flashcards