anna78

Alla inlägg under december 2008

Av Anna L - 23 december 2008 17:58

Magnus och jag kände för att ta lite luft så vi var ut en sväng nyss och köpte en bingolott, vet egentligen inte riktigt varför men det kan säkert vara kul att spela lite mellan vi slår in paket ikväll.


Jag köpte en back med apotekarnes julmust idag som jag ställde på trappan och nu har det blivit minus grader ute så jag skall avnjuta en iskall must och glo lite på tv innan det är dags att färga håret, måla naglarna och raka benen - man måste ju vara fin till jul :-) 

Av Anna L - 23 december 2008 17:17

Vi fick ett reklamblad idag från Expert där det står att de smyg startar med rean redan idag - det är ju bra........ fast det var bara det att den dammsugaren som jag köpte igår är 700 kr billigare idag! så jävla typiskt!

Av Anna L - 23 december 2008 07:47

Idag ska jag handla den sista julmaten, rödkål, prinskorv, sill och ägg och så vill Mira att jag ska handla en back med julmust (jag som köpt 1,5 liters flaskor) för det hör till julen säger hon.

Och så ska jag handla julklappar till min lilla syster Amanda men jag har redan klart för mig vad det ska vara så det blir lätt att bara springa in och köpa.

Sen kommer vi till det roliga, att springa runt med min nya fina dammsugare ;-)

mer än så tänker jag inte städa innan julafton!

Det är ju liksom mer att städa efter jul än innan.

Av Anna L - 22 december 2008 18:15

Idag har jag varit och köpt en ny dammsugare :-) det vart en superbra Electrolux ljusblå och fin.

Jag provade säkert 10 olika dammsugare i affären (hann nästan dammsuga hela lokalen ;.)) jag ville att den skulle ha väldigt hög sugeffekt och låta så lite som möjligt och vara snygg förstås!

Den var ganska dyr tycker jag, 2000 kr känns mycket för en dammsugare fast jag såg att det fanns dem som kostade både 4 och 5000 kr också.


Här är i alla fall min nya vän ;-)


Av Anna L - 21 december 2008 18:23

Just nu är jag sååååå less!

Imorse när jag skulle dammsuga såhade dammsugaren helt enkelt dött, den gick inte att få igång så det var bara att börja leta efter en ny, Magnus har surfat och hittat en i Hemma butiken som jag ska åka och handla imorgon - 2000 kr fattigare :-(

Nu när jag skulle hänga tvätt så upptäckte jag att tvättmaskinen inte har centrifugerat aaarrrrggghhhhh JAG ORKAR INTE MER!!!!!! 

Av Anna L - 21 december 2008 17:07

Jag vart inspirerad av Susanne som gjorde en wook nyligen så idag gjorde jag wook till middag med strimlad lövbiff, thai grönsaker, nudlar och massor med vitlök, det ser nog inte så gott ut (mest kladdigt) men det smakade väldigt bra  tyckte alla i familjen (sa de i alla fall ;-))

Av Anna L - 21 december 2008 16:58

Jag har äntligen fått tag på ett klassiskt änglaspel, har letet i flera år.

Jag minns att jag tyckte att det var så fint när jag var barn att sitta och titta på änglarna som snurrade runt och pinglade så vackert och ville därför att Mira och Ebba skulle få ha ett också.

Mira och Ebba tycker att det är väldigt fint, de har suttit och tittat på änglaspelet flera gånger sen jag köpte det.

Jag själv måste erkänna att jag är rätt trött på pinglandet redan ;-)


Av Anna L - 21 december 2008 14:41

Det gick riktigt bra i Täby centrum, vi var där 10.05 och de öppnar 10.00 och det var förvånansvärt folktomt så vi kunde gå runt i lugn och ro. Vi delade upp oss, jag gick med Ebba och Magnus gick med Mira pga att tjejerna skulle handla julklappar bla till varandra - jag kan inte skriva vad Ebba och jag handlade för jag vet att Mira brukar läsa min blogg.

Jag handlade en sak till mig själv som jag velat ha väldigt länge (kostade bara 35 kr), en pluring på designtorget, det är en enkel och genial - hängare för disktrasor. Vad är väl tråkigare än en sunkig trasa i diskhon? Pluringen är gjord av plast och har självhäftande superstark tejp på baksidan. Fäster på alla släta ytor, såsom kakel, glas, metall och träfanér.

Ovido - Quiz & Flashcards