anna78

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Anna L - 25 december 2008 13:24

Jaha då var julaftonen över för denna gång.

Det var en helt underbar dag, Ebba kom in och hoppade i vår säng klockan 06.30 på julaftons morgonen och hade upptäckt att det var massor med paket under granen :-)

Vi öppnade julklappar på morgonen här hemma sen åkte vi till mina föräldrar i Skebo och åt massor med god julmat, mammas revbensspjäll och svampomelett är mina favoriter.

Tomten kom med paket till Mira och Ebba och sen var det fullt med paket under granen också, de fick så många fina julklappar.

Jag fick en Philips wakeup light, en väckarklocka där man väcks av solljus (jag har verkligen önskat mig en sån :-)) och så fick jag örhängen av Mira och en ask av Ebba som hon gjort på fritids och en dvd box med alla Irene Huss filmer. 

Vi kom hem vid 9 på kvällen och då var det bråttom upp till tv soffan och titta på Svensson Svensson, det är en klassiker på julafton, det har blivit lika viktigt som att se Kalle anka klockan 3.

Mira och Ebba satt och lekte med sina nya saker till sent på kvällen - de var supernöjda och det är det som är det viktigaste med julen.

Ovido - Quiz & Flashcards