anna78

Alla inlägg under december 2009

Av Anna L - 24 december 2009 09:00

Av Anna L - 23 december 2009 15:55

Har varit ledig idag :D har pysslat här hemma och lagat en massa julmat, väldigt skönt att vara ledig dagen innan för att hinna undan allt här hemma till julafton.

Ikväll ska Magnus och jag slå in alla julklappar, det är tradition att vi slår in allt kvällen innan och Magnus är alltid noga med hur han placerar paketen under granen bara för att barnen skall öppna dem i rätt ordning.


Nu har precis Magnus syster varit här och lämnat julklappar till barnen, och vi har lämnat våra till hennes barn.

Av Anna L - 20 december 2009 12:58

Herregud vad det snöar eller rättare sagt vad det har snöat!

Det har kommit ca 40 cm snö nu och visst är det fint men när jag skulle skotta imorse så var det varken fint eller roligt alls med snö, jag höll på och skottade i 1,5 timme för att få rent på garageuppfarten och gången fram till dörren och då har inte vi särskilt stort men det var svårt att få bort snön, fanns liksom ingen plats att lassa av den på tills jag kom på att jag skulle lassa av all snö på andra sidan gångvägen så kom den bort från vår tomt   


Mira och Ebba har varit ute i snön och lekt i flera timmar nu men nu kom de visst in igen och vips så är hela hallen full med snö........måste nog ta hand om det nu

Av Anna L - 20 december 2009 05:31

Man kan ju undra vad jag gör uppe en söndags morgon klockan 05,30????? kunde inte sova, vaknade av plogbilen som kör fram och tillbaka hela tiden och nu funderar jag på om jag ska gå ut och skotta lite för det har nog kommit en decimeter till under kvällen och natten fast undra om det ser konstigt ut att vara ute och skotta vid den här tiden.......grannarna sover nog så det är ingen som ser mig   


Igår var det juligt värre här, vi tog in granen från garaget, samma plastgran som vi haft i 12 jular och Mira och Ebba klädde den.

Magnus bakade pepparkakor med tjejerna och de hade på kristyr i massor så pepparkaksdoften låg över hela huset.

        


Kollade på Johan Falk 6 igår som är den sista filmen i serien tror jag, den var verkligen super duper bra! skulle iofs kunna lägga mig i soffan och se den en gång till innan den ska lämnas tillbaka.

Av Anna L - 18 december 2009 17:28

Härliga fredag!

Såååå härligt med helg igen fast denna vecka har gått väldigt fort   

Förkylningen är som bortblåst (nästan i alla fall) skönt att den gick över så fort igen.

Har ätit så mycket idag så jag har riktig matkoma nu, till lunch på jobbet så åt vi pizza och jag klämde nästan en hel! och nu till middag som jag åt fast jag inte ens var hungrig så åt jag 1 kycklingfilé, klyftpotatis och massor med sås, tur att jag har mjukisbyxor med resår i midjan   

Magnus och tjejerna försökte övertala mig igår att vi ska ta in granen i helgen..........jag hatar julgran men förra året så gick jag visst med på att ta in den helgen innan julafton så jag antar att jag måste det i år igen (jag älskar nyårsdagen för då brukar granen åka ut igen) tycker att granen är stor, klumpig och jag som inte gillar prydnadssaker och lull lull (som granen är full av) gillar inte alls att ha en gran i vardagsrummet men det hör ju julen till så vi måste ju ha en.

Av Anna L - 17 december 2009 05:54

Det är riktigt kallt ute, -6 visserligen inte så kallt men ändå kallt   

Var till doktorn igår och mitt blodtryck var perfekt! 125/80, skönt att det gått ner så att jag slipper medicinera men på måndag ska jag träffa läkaren och prata om min huvudvärk och hoppas att han har någon bra lösning på det så att jag slipper gå med konstant huvudvärk.

Både Magnus och jag har blivit dunderförkylda det är nog så att vi båda borde stanna hemma från jobbet idag men vi har saker på jobbet som vi inte vill missa.

Ooppps vad klockan är mycket, måste nog börja väcka Ebba, det går ganska lätt nu när det är snö ute för hon vill ut i snön direkt när hon vaknar och kolla om det är kramsnö   

Av Anna L - 16 december 2009 06:52

Nu är det vitt ute, det har nog kommit 7-8 cm i alla fall och det är minusgrader ute och bara såååååå fint, nu kan det få vara såhär.

Ska till doktorn och mäta mitt blodtryck idag på morgonen igen och på em. så är det föräldrafika på fritids så då ska jag dit och fika med Ebba, hon säger att jag måste smaka av allt som de har bakat.........jag gillar inte ens hembakta pepparkakor men jag får väl äta en och se glad ut antar jag.


Håller på och kokar ägg nu ska ge barnen frulle strax och mig själv med för den delen   

Av Anna L - 12 december 2009 08:42

Det är vitt ute   härligt! men såg att det är nollgradigt också så det smälter säkert bort igen.

Mira och Ebba var nöjda efter discot igår och Mira var ännu mer nöjd efter idolfinalen eftersom att Erik vann, Ebba orkade nog bara se en halvtimme av idol innan hon somnade i soffan.


Jag vaknade imorse av att det rann snor längs med kinden, såååå äckligt och såååå tråkigt, vill inte bli förkyld! nu när jag har varit uppe en stund och fräst lite så känns det bättre men jag är trots allt snorig men ska man se det positiva så hinner jag ju bli frisk till jul om jag skulle bli sjuk nu.


Ovido - Quiz & Flashcards