anna78

Alla inlägg den 8 november 2008

Av Anna L - 8 november 2008 16:32

Nu är vi mätta och belåtna, det vart ingen pizza till middag idag utan Mira kom med förslaget att vi skulle åka till Sibylla grillen och äta hamburgare och så fick det bli :-)

Nu har Mira sin kompis Julia här, det är bra för då tänker hon på lite annat en stund och inte bara på att hon saknar pappa.

Ebba ligger i sin säng och tittar på alla barnen i Bullerbyn och jag har tagit plats i soffan och tänkte titta på design Simon och Thomas som börjar om tio minuter.


Här är min halvätna portion från Sibylla ;-)

Av Anna L - 8 november 2008 16:30

Här är Bruce i Magnus resväska, han låg där hela dagen igår - han ville säkert markera att han tyckte att husse skulle stanna hemma ;-)

Av Anna L - 8 november 2008 11:04

Det var aldeles för molnigt och disigt idag för att vi skulle kunna se Magnus flygplan men vi hörde ett flygplan som vi vinkade till ;-)

Hahaha, tur att ingen gick förbi när vi stod på rad på tomten och stirrade rakt upp i himlen som tre fjån.

Mira och Ebba vart i alla fall nöjda eftersom att de fick vinka till pappa.


Vi ska till en granne om någon timme och planera ett kalas som Ebba ska ha tillsammans med en kompis/granne i slutet av november.

vi ska bestämma vilka som ska bjudas och vad som ska handlas, eller tjejerna ska bestämma vilka som ska bjudas och vi vuxna ska väl planera lite inköp. 


Konstigt att det känn så himla tomt här hemma när Magnus har åkt bort, han har liksom bara varit borta i ca 3 timmar men det är väl vetskapen om att han ska vara borta länge som gör det.

Mira är ledsen och längtar efter pappa , Ebba har nog inte riktigt fattat hur länge han ska vara borta och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, jag irrar mest runt.

Vi ska i alla fall köpa någon god hämtmat idag (pizza antar jag) och så ska vi titta på tv och mysa, Ebba vill se stjärnor på is men det vill inte Mira så vi får se hr det blir. 

Av Anna L - 8 november 2008 10:07

Snart lyfter Magnus plan och barnen har tjatat om att vi ska gå ut och titta om vi ser planet, eftersom vi bor bara ca 25 minuter från Arlanda så kan vi nog se det :-) det brukar vara väldigt många plan i luften ibland men vi får väl gissa vilket det är.

Av Anna L - 8 november 2008 08:49

Nu har jag, Mira och Ebba kommit hem igen från Arlanda där vi lämnat Magnus.

Han kommer att vara framme någon gång i natt (vår tid) i Las vegas.

Det är alltid jobbigt med avsked, jag grinar alltid när jag ska säga hejdå till någon i familjen, idag fick jag dock bita mig i läppen när Mira och Ebba var med för annars smittar det av sig till dom.

Mira satt helt tyst och bara stirrade ut genom bilfönstret hela vägen hem, det enda hon sanär vi närmade oss hemma igen var - jag saknar pappa.

Jag saknar honom redan sååå otroligt mycket, men en vecka går ju fort.

Hoppas i alla fall att han får en riktigt bra vistelse i Las vegas!

Magnus/pappa vi saknar dig!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards