anna78

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Anna L - 24 mars 2010 18:54

Efter middagen så gick Mira, Ebba, Jag och Magnus ut för att plocka påskris, vi gick på baksidan av vår tomt där det växer lite björkar.............snön är fortfarande ganska djup och jag sjönk ner ganska djupt med fötterna och på ett ställe så fastnade jag med foten och ramlade pladask på rygg och kom knappt upp igen (Magnus hörde hur grannen skrattade när jag ramlade, grannen stod tydligen och tittade ut genom fönstret precis när jag ramlade)

Väl uppe på benen igen så skulle jag försöka springa fram i snön för att inte sjunka ner så djupt i snön.............då for mina brallor ner till fotknölarna, då ville nog Mira och Ebba sjunka genom jorden (Magnus med för den delen) bara en kort stund efter att jag fått upp brallorna igen så kom Miras fröken förbi Puh! tur att jag stod på benen men byxorna uppe när hon kom i alla fall ;-)

Nu har vi i alla fall ett fint påskris på hallbyrån :D

Av Anna L - 24 mars 2010 14:18

Har varit till min doktor, kom hem precis nu, jag går hos honom 1 gång i månaden och pratar och får råd och tips på hur jag ska gå ner i vikt och så hade jag tagit prover som vi gick igenom (vår-besiktning ;-)) kolestrol, levervärden var perfekta, sockret var 4,9 som tydligen också var bra, blodtrycket var 119/75 - allt var bra :D skönt att veta!

Han sa att det syns att jag har gått ner några kilo också :D om jag kollar på mina bycor som jag hade idag så sitter de som en säck numer så lite har det väl hänt men mer ska jag gå ner!

Nu ska jag jobba lite igen och sen ska jag ta med Ebba ut och plocka påskris, måste väl pynta lite innan påsk.

Nu, dags att jobba!

Ovido - Quiz & Flashcards