anna78

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Stress

Av Anna L - 30 november 2009 18:48

Den här morgonen och förmiddagen har jag tillbringar på akuten på Norrtälje sjukhus.

Jag har de senaste 3-4 veckorna haft ont i huvudet varje dag och hypokondrisk som jag är så har jag trott att det är både hjärntumör och hjärnblödning men imorse så bestämde jag mig för att jag är less på att ha ont och måste ta reda på vad det är och eftersom att jag jobbar på sjukhuset så gick jag bara över parkeringen till akuten.

De kollade blodtrycket och det var högt, 150/105 vilket kan orsaka huvudvärk och så tog de massa blodprover som socker, kolestrol, njurfunktion, sänka mm och alla dessa prover vara bra.

Jag fick göra massa övningar som att blunda och peka på näsan mm och de kollade alla reflexer.

Läkaren som jag hade sa att visst hade jag ett förhöjt tryck men inte så farligt och eftersom att alla prover och de andra testerna var så bra så tyckte hon inte att något var alermerande.

Läkaren konstaterade att i mitt fall så är det stressrelaterat och att jag måste lugna ner mig (hur lätt är det????)

Jag ska ta 2 alvedon och en ipren för att bli av med huvudvärken som kunde vara stressrelaterad migrän.

Imorgon  och även en dag till under denna vecka ska jag ner till VC för att mäta trycket igen för att se om det ligger konstant högt och ev. behöver medicineras (många i min släkt har högt blodtryck och det kunde vara ärftligt)


Känner att jag mest skriver om sjukdom och elände den senaste tiden men nu är alla fria från sina förkylningar i familjen (peppar peppar) och snart ska jag ha fått bukt med detta problem och är fit for fight igen :D


Magnus har lovat att göra räkmackor till oss ikväll :D yummi!


 
 
Yvonne

Yvonne

30 november 2009 21:04

Hej! Precis samma gjorde Renaldo för någon vecka sedan. Vi fick åka in akut.
Dom röntgade hjärnan och tog en massa prover akut på honom.
Han hade blixtrande huvudvärk i en vecka innan han sökte... Enveten som han är...
Dom konstaterade också stress på honom...
Han fick rådet att dricka kaffe när huvudvärken sätter in. Och det hjälper faktiskt!
Och sen givetvis att trappa ner på stressen.
Hur lätt är det med en man som inte kan sitta still.
Men han förstod varningen och har nu börjat lägga om sitt liv. Det går långsamt, men är ett måste.
Det behöver du också göra för din egen skull.
Du ska hålla i måga år till och INGEN tackar dig för att du sliter ut dig... Prata med sambo och barn och försök avlasta dig själv. Det gäller även på jobbet...
Läkarn sa till R att gör han det inte nu, så kommer det straffa honom rejält i framtiden...
Det gäller även dig...

Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

svärfar

30 november 2009 21:10

Ja, det är nog stress. Men det är bara att försöka att ta det lugnare. Det är svårt att förändra, jag vet.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

3 december 2009 11:00

Sköt om dig!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards