anna78

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Självklart

Av Anna L - 3 november 2009 13:44

Att just jag skulle få biverkningar av det där svin vaccinet, har ont i kroppen och huvdet och känner mig febrig, armen känns bättre idag men den värkte som tusan inatt så då kunde jag inte sova, men.............det är lindrigt mot vad sjuk man kan bli av "svinisen" så det är bara att bita ihop men jag orkade inte var akvar på jobbet hela dagen idag, kom hem nyss.

Det var fler på mitt jobb som var hemma med biverkningar idag, ganska vanligt tydligen.

Hörde från början att ca 1 på 10 kunde få biverkningar av vaccinet men idag hörde jag att det snarare kunde vara 2-3 på 10 som fick biverkningar och det är ganska måga vilket gör det ännu svårare att bestämma om barne ska ta vaccinet.

Jag tycker absolut att David ska ta det för han är 17 år och svinisen drabbar personer mellen 16-25 hårdast har jag läst, har även frågat en doktor om de andra barnen ska ta och han svarade absolut!


Ebba är just nu i ishallen med fritids och glider runt (haha, fyndigt uttryckt ;-)) ska hämta henna vid 14.30 tiden, Mira är i skolan, Magnus sitter i tv-rummet och jobbar, Jocke och David är hos sin mamma fast i skolan nu (hoppas jag) och jag ska lägga mig i sängen och vila en stund - Det är läget här just nu :D

 
 
susanne

susanne

3 november 2009 15:36

vi har svinflunsan...... de som drabbas mest är barn... dom blir väldigt sjuka klart risk grupperna då.. men hos oss har det sett ut så här.. 7 åringen med 40gradig feber i 4 dygn... halv dålig i ytterligare 5 dagar i dag har han en hemsk hosat så om den inte avtar så är det nog en pencilin kur troligen,( han brukar aldrig bli ens sjuk! )

Klimpen hade nog denna redan i maj då han var extremt sjuk på 40-41 grader i feber fick lunghinneflamation, öron inflamation hals infektion efter 4 dagar!
Nu har han haft måttlig feber snorig, fick efter 4 dagar öroninflamation---
värst är nog att det ger sådan följd sjukdommar.. jag har har haft feber till o från hyffsat pigg men en fruktansvärd hosta o snuva....
Så vad jag vet att ha den är att den är långdragen den är obehaglig så sett att du får snabba följder!
så jag hade med det jag ser i dag nog vaccinerat mig o barnen! ( jag har varit värsta motstånaren)
nu börjar 15 åringen känna sig dålig...
och vi får inget vaccin fören i december!!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

3 november 2009 17:31

Igår sa dom på tv att barn under 5 år, drabbas hårdast...
ALLA som jag känner, känner till, har läst om mm, har fått såna biverkningar :( !!!
Jag har bestämt mig för att inte ta vaccinet. Jag tillhör visserligen riskgruppen, men anser inte att min astma eller diabetes är så allvarliga, så jag vill ta sprutan.
Den känns alldeles för osäker, och för lite testad, tycker jag. Så jag vågar inte :( ...
Hoppas att din arm snart känns bättre, och att du slipper fler biverkningar :( .
Kramis på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

4 november 2009 15:22

Nä, vi tar inte vaccinet.
Jag brukar inte vaccinera mig mot den vanliga influensan heller.
Michelle får göra som hon vill och hon har valt att avstå.
Jag för min del, tror att om man blir riktigt sjuk av svininfluensan så hade man blivit det av vanlig influensa med. Vissa är nog mer resistenta mot de bakterierna.

Vi får se vad som händer. Antingen blir vi sjuka eller så blir vi det inte! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards