anna78

Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Söndag

Av Anna L - 15 mars 2009 19:30

Jag och Ebba har precis tittat på familjen annorlunda, oj oj vad jobbigt det verrkar med så många barn! jag tycker att vi har det ganska lugnt här hemma efter att ha tittat på det programmet.

Ebba är så imponerad över att de har så många barn, hon tycker synd om de stora barnen som måste passa sina små syskon hela tiden, Ebba är ju minst i familjen så hon har aldrig upplevt det själv.

Jag tycker att den familjen som har 5 barn varav 1 trilling par verkar lite konstiga, de små trillingarna får äta mat själva så att övriga familjen sen kan sitta i lugn och ro och de får inte äta själva för pappan klarar inte av om det blir kladdigt. I detta avsnittet så visade de att den familjen fått en stödfamilj och det är nog bra för dem.


Har klippt Magnus, eller rättare sagt rakat Magnus har jag gjort, så smidigt att bara dra av med trimmern och vips så är det klart! 

Jag tycker att det är snyggast när han har håret rakat fast Mira vill att han ska spara ut håret.

När jag hade rakat klart idag så dammsög  jag Magnus huvud så att allt småhår skulle försvinna för all slippa att det börjar klias, Ebba tittade lite konstigt på mig - hon tyckte nog att mammas städ mani hade gått lite väl över styr när hon såg mig dammsuga pappas huvud ;-)



 
 
Yvonne

Yvonne

15 mars 2009 20:07

Tänk va mycket pengar man sparar på att klippa själv! Alla i våran familj klipper sig själva, så det blir många hundralappar man sparar varje år! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
truddelutt

truddelutt

16 mars 2009 10:01

Smidig frisyr oxå. Tänk vad skönt att slippa tänka på hur man ser ut i håret.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 mars 2009 18:47

Smidigt med kortsnaggat. ;-)

Har inte sett det där programmet, men det låter som en väldigt märklig prioritering i trillingfamiljen. Vem är barn och vem är vuxna i den familjen? ;-/

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards