anna78

Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Söndag

Av Anna L - 8 mars 2009 20:41

Har städat och målat idag, när Magnus byter golvlister så målar jag dörrfoder, de ser så slitna ut annars när listerna är helt nya.

Det första dörrfodret var väl ganska roligt att måla men sen vart det såååå himla tråkigt och då var det bara 11 kvar ;-) men nu är det nästan färdigt, bara lite i hallen kvar.

Jag fick en trevlig fikapaus mitt i målandet i alla fall för Mira bakade chokladmuffins, de är som kladdkaka fast i muffins formar - riktigt gott och så fanns det kvar lite tigerkaka som hon bakade igår :-) härligt när barnen är så stora så att de kan baka själva, man behöver bara hjälpa till med att ta ut plåten ur ugnen.

På em. var vi till Magnus syster och grattade barnens kusin som fyllde år tidigare i veckan men vi var upptagna just den dagen.

Nu sitter jag och Mira och tittar på Wipeout, Mira tycker att det är väldigt roligt med kommentarerna från Hans Wiklund och Felix Herngren (som är kommentatorer) de har sagt pung och snorre flera gånger och hon viker sig av skratt varje gång.

Jag känner en tjej som ska vara med i ett senare avsnitt av Wipeout, hon är med i samma lag som Linda Rosing men jag vet inte vilket avsnitt det är men det ska bli kul att se henne i alla fall.


 
 
stort och smått

stort och smått

8 mars 2009 21:11

Lyxigt med barn som bakar! Skulle kanske ta och lära mina barn det snart?!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 mars 2009 07:36

Haha, tänk va många skrattanfall ett ord kan starta! =D

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards