anna78

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

06.50

Av Anna L - 7 mars 2009 07:50

Ebba väckte mig 06.50, då var hon pigg och tyckte att det var dags att stiga upp, hon somnade väldigt tidigt igår så det kan väl vara förklaringen.

Jag satt på Canal+ för där är det Happy feet, så nu ligger vi i soffan och tittar på den oc jag surfar lite samtidigt.

Jag har tänkt mig att jag ska plantera om några blommor idag och putsa några fönster om det är + grader, har inte kollat än, sen hade jag tänkt att ligga i soffan och titta på längdskidor  - Men det är ju INGA längdskidor idag! hallå!! det har ju varit längdskidor varje helg men tydligen inte denna helg :-( booring! jag älskar ju att titta på det.

 
 
susanne

susanne

7 mars 2009 08:13

Tack för din kommentar ja det är skönt att äntligen fått en bra hantverkare! har du röd sprit hemma droppa i lite så 1 blir fönstren renare 2 fryser inte!
jag brukar ha yes diskmedel, vatten, rödsprit super bra är det!
tidigt jag klimpen fick upp mig 6! själv sover han och pappa nu!.. jag bloggar runt har haft lite dålig tid att besöka bloggar!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

7 mars 2009 08:17

Susanne, jag tror att vi har röd sprit i garaget, tack för tipset, det ska jag testa!

http://anna78.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

7 mars 2009 08:22

det är kanon bra. tycker jag tipset fick jag för många år sedan av en fönster putsare 10 liter vatten några droppar disk medel en skvätt rödsprit, har man gamla ( fönster blir repiga om dom är ca 20 år)fönster .. kan man gnugga dags tingar mjuka och putsa med dem! blir då en skydds hinna då håller de sig rena längre! testa på ut sidan på en liten del ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

7 mars 2009 09:01

Själv väntar jag tills det blir väder som lämpar sig att tvätta fönster i ... och på en högerarm som klarar belastning.

http://agneta.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

7 mars 2009 10:57

Stackars kisse, som du skrev om längre ner. Sånt väcker minnen... Hur gick det förresten med din arbetskamrat som fick läggas in?

Låter hus som helst som en trevlig helg så här långt, med eller utan längdåkning. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

7 mars 2009 11:53

Ja, akta armen! fönsterputsning är inget bra för tennisramar, när jag hade tennisarm så fick våra fönster vara skitiga helt enkelt.

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

7 mars 2009 11:55

GladaKatarina, ja hoppas att katten repar sig snart.
Min arbetskamrat fick åka hem från sjukhuset igår och fortsätta kurera sig hemma med antibiotika och den värsta rosfebern hade lagt sig.
Nu sitter jag och tittar på Bygglov och det går bra det med ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

8 mars 2009 11:36

För att inte tala om Skidskytte. :)
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna L - 12 juli 2012 11:32

Sitter hos frissan och Färgar min utväxt (grå) och ska tunna ur massor, skönt! Har haft semester sen i måndags och det har regnat varje dag......så ruttet! Men såklart härligt att vara ledig och slippa vara på jobbet och slippa gå upp tidigt på morgo...

Av Anna L - 19 juni 2012 17:38

Nästan att vi blåser bort tror jag. Den stora dottern är på vift igen och ska sova borta.....det börjar så sakteliga gå upp för mig att vi inte kommer att se henne så mycket den häm sommaren :-( vi duger inte längre, det är bara kompisar som gäller....

Av Anna L - 18 juni 2012 20:25

Shit, jag Vill ha och jag behöver ha semester snart eller nu vore inte fel :-) har precis varit och hämtat Mira på fotbollsträningen och det var flera "semesterfirare" där men jag är inte ett dugg bitter över att jag ska gå upp tidigt i morrn och åka...

Av Anna L - 25 oktober 2011 17:01

Det var en stolt mamma som gick från utvecklingssamtalet i skolan i dag :-) överträffade målen i flera ämnen!!!! mammas flicka ;-) Mira sa att hon tyckte att det var lite för lätt i vissa ämnen och att hon vill ha lite utmaningar i bla matten, på m...

Av Anna L - 24 oktober 2011 17:34

Höstdeppigt......jomenvisst! Nu när man vaknar så är det oftast minusgrader ute :-( ser verkligen inte fram emot snö och hala vägar när man måste ta sig till jobbet på morgonen.   I morgon är det dags igen för utvecklingssamtal för Mira i skola...

Ovido - Quiz & Flashcards